کد خبر 207652
۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۰

نائب رییس کمیسیون امنیت مجلس در گفتگو با «حیات»؛

برای حفظ خون شهدا و نظام باید به قانون ایثار و شهادت عمل کنیم/ضرورت اصلاح بودجه جامعه ایثارگران در برنامه هفتم توسعه و بودجه ۱۴۰۳

برای حفظ خون شهدا و نظام باید به قانون ایثار و شهادت عمل کنیم/ضرورت اصلاح بودجه جامعه ایثارگران در برنامه هفتم توسعه و بودجه ۱۴۰۳

شهریار حیدری گفت: علیرغم اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران متولی این کار بوده و مسئول ارائه خدمات به خانواده‌های شهدا و ایثارگران است ولی متاسفانه به دلیل کم‌کاری برخی از سازمان‌ها، این قانون به درستی اجرا نمی‌شود.

شهریار حیدری نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با حضور در پایگاه خبری حیات در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات؛ در رابطه با ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت توسط سازمان ها گفت: این نظام اگر شهدا، ایثارگران و جانبازان را نداشت آسیب‌پذیری بیشتری را تحمل می‌کرد.  در دوران اوایل انقلاب که کشورمان یک کشور نوپای انقلابی بود علاوه بر اینکه درگیر تنش‌های داخلی بود از سوی دیگر بروز جنگ تحمیلی را داشتیم.

وی ادامه داد: تمامی کشورهای غربی و اروپایی، صدام را تحریک کردند تا یک جنگ بر ایران تحمیل کنند. نوع و تعداد سلاح‌هایی که ما قابل مقایسه با ارتش رژیم بعث نبود ولی در نهایت با از خودگذشتگی، ایثار، شهادت و شجاعت، رزمندگان عزیز توانستند ۸ سال جنگ را به خوبی مدیریت کرده و پیروز شوند از سوی دیگر، دنیا این توفیقات را که یک کشور در مقابل بیش از ۳۰ کشور حامی صدام، قرار گرفته بود را ثبت کرده است.

حیدری با بیان اینکه چنانچه شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت نبود، کشور آسیب می‌دید افزود: با توجه به گام دوم انقلاب که برای نظام و برای ترویج فرهنگ بسیج و ایثار تعریف شده است نیاز داریم که فرهنگ شهادت و ایثار را ترویج دهیم. علیرغم اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران مسئول ارائه خدمات به خانواده‌های شهدا و ایثارگران است ولی متاسفانه به دلیل کم‌کاری برخی از سازمان‌ها، این قانون به درستی اجرا نمی‌شود.

نائب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مجلس انقلابی که از آن یاد می‌کنیم امتیازی را از خانواده‌های ایثارگران و رزمندگان برای جذب فرزندانشان گرفتند که به نظر بنده، اشتباه مجلس همین موضوع بود زیرا نباید این امتیاز از آنها گرفته می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از جنگ جهانی اول و دوم، کشورهایی که درگیر جنگ بودند، تلفات و کشته دادند هنوز به خانواده‌های جانباختگان و مجروحانی که در آن جنگ ها از کشورشان دفاع کردند، امتیاز می‌دهند و اعتقاد دارند که آنها می‌توانند الگوی ایثار و شهامت و دفاع از کشورشان باشند.

حیدری تصریح کرد: بیشترین توجه ما در شعار است ولی در عمل توجه زیادی به موضوع ایثار و شهادت نداریم، زیرا برای حفظ نظام، انقلاب و کشور و حفظ خون شهدا ضرورت دارد که به این مسئله توجه بیشتری شود. انتظاری که از دولت و مجلس دارم این است که به شکل عملیاتی و جدی به موضوع ورود و همکاری‌های لازم را با هم انجام دهند.

نائب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در رابطه با تبدیل وضعیت ایثارگران باید عرض کنم که خانواده شهدا با از دست دادن عزیز یا عزیزانشان، خلا بزرگی در زندگی‌شان ایجاد شده است، تنها کمکی که دولت برای جبران بخشی از آسیب‌هایی که خانواده شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزاده‌ها میتوانست انجام دهد این بود که فرزندانشان این خانواده‌ها بتوانند در دستگاه‌های دولتی جذب شوند.

وی اظهار کرد: مجلس  در بودجه ۱۴۰۲، بودجه مربوط به جذب و تبدیل وضعیت ایثارگران را حذف کرد در حالیکه تبدیل وضعیت ایثارگران سبب می‌شود تا این عزیزان یک امنیت شغلی پیدا کنند البته تاکید می‌کنم نقش دولت هم در این کار بی تاثیر نبود که می‌توان گفت، مجلس تحت تاثیر دولت قرار گرفت. تبدیل وضعیت ایثارگران حداقل کاری بود که دولت و مجلس می‌توانست در قبال ایثارگران انجام دهد.

حیدری اظهار امیدواری کرد که در برنامه هفتم توسعه و بودجه ۱۴۰۳ هم این موضوع پیش‌بینی، اصلاح و بودجه لازم برای انجام آن تامین شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha