کد خبر 207550
۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۰

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با «حیات»؛

تداوم اجرای احکام باقیمانده ایثارگران در برنامه هفتم توسعه/ قانون جامع ایثارگری ظرف یکسال نهایی می شود

تداوم اجرای احکام باقیمانده ایثارگران در برنامه هفتم توسعه/ قانون جامع ایثارگری ظرف یکسال نهایی می شود

حسین گودرزی گفت: در کمیسیون اجتماعی تصویب کردیم که بنیاد شهید و امور ایثارگران با همکاری ستاد فرماندهی کل قوا، ظرف مدت یکسال با شرط مشمولیت تمامی ایثارگران برای بهره مندی از خدمات ایثارگری، قوانین لازم را تصویب کنند.

حسین گودرزی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی  حیات؛ در رابطه با ادامه چگونگی بررسی احکام برنامه ششم در برنامه هفتم توسعه گفت: نظر ما در کمیسیون اجتماعی بر این اساس بود که اگر برخی از احکام امتداد پیدا نکنند با بلاتکلیفی روبرو شده و نمیتوان آن را به صورت قانون مصوب و اجرا کرد.

وی ادامه داد: احکامی در برنامه ششم توسعه بود که هنوز تعیین تکلیف نشده است. مواد و احکام مربوط به جامعه ایثارگری که در برنامه ششم توسعه آمده بود چنانچه در برنامه هفتم بررسی و پیگیری نشوند بلاتکلیف می مانند پس لازم است که پیگیر این موضوع باشیم تا بتوانیم قوانین احکام مربوط به ایثارگری را تصویب کنیم.

گودرزی با اشاره به اینکه برنامه ششم توسعه تا سال ۱۴۰۰ نوشته شده و تا به امسال تمدید شده بود، افزود: با توجه به اینکه پیگیر مسائل مربوط به ایثارگران هستیم پیشنهادی به کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه ارائه کردیم که بر اساس آن تا زمان تصویب و تهیه قانون جامع خدمات رسانی به  ایثارگران و خانواده های شهدا، احکام فرمایشی مربوط به آنها جاری باشد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ما در کمیسیون اجتماعی تصویب کردیم که بنیاد شهید و امور ایثارگران با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح، با در نظر گرفتن جایگاه اجتماعی خانواده شهدا و ایثارگران، ظرف مدت یکسال و متناسب با شرایط جدید مشروط بر مشمولیت تمامی ایثارگران برای بهره مندی از خدمات ایثارگری، قوانین لازم را تصویب کنند.

وی تاکید کرد: البته کمیسیون اجتماعی مصوبات دیگری نیز داشته که در نهایت پس از تصویب در کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم در صحن علنی مجلس هم باید به تصویب سایر نمایندگان برسند.

گودرزی در پایان بیان کرد: تاکید ما بر این است که تا زمانیکه قوانین جدید تصویب و قانون جامع ایثارگری نهایی و ابلاغ شوند، احکام برنامه ششم در مورد ایثارگران به صورت جاری، اجرا شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 9
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • منصورزرگرپور IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    0 0
    زیربییستوپنج درصد
  • خسرو IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    0 0
    با سلام و خسته نباشید امیدوارم در این برنامه لاقل برخی از آنها عملی شود وکمکی شودبرای جانبازان و خانواده محترم شهدا