کد خبر 207190
۷ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶

سرتیپ نعمتی؛

ارتش نگهبان مرزهای غیرت و شرف است/ راه شهیدان را با قدرت ادامه می‌دهیم

ارتش نگهبان مرزهای غیرت و شرف است/ راه شهیدان را با قدرت ادامه می‌دهیم

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ارتش نگهبان مرزهای غیرت و شرف است، گفت: راه شهیدان را با قدرت ادامه می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات؛ امیر سرتیپ نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آیین اختتامیه هشتمین دوره جامعه پذیری نظامی مشترک دانش آموزان درجه داری آموزشگاه های ارتش که صبح امروز (چهارشنبه) در مرکز آموزش درجه داری جواد الائمه (ع) برگزار شد با تبریک اعیاد قربان و غدیر گفت: عید قربان عیدی است که حضرت ابراهیم از آزمایشات بسیار سربلند عبور کرد، این عید برای ما نظامیان یک مسیر پر افتخار بندگی و شجاعت و ولایت مداری را آموزش می دهد.

وی ادامه داد: جوانان ولایت مدار و ایثارگر امروز با دریافت درجه به جمع ما وارد میشوید. شما در ارتشی پای گذاشتید که در فاصله کمتر از یک ماه از انقلاب اسلامی تحت رهبری رهبر کبیر انقلاب در طول ۱۸ ماه حدود ۳ هزار شهید را تقدیم انقلاب کرد. این تعداد شهید در شرایطی به امنیت کشور تقدیم شد که استکبار فکر میکرد می تواند ایران را تجزیه کند.

نعمتی افزود: شما در مسیری قدم گذاشتید که ۸ سال دفاع مقدس را پشت سر گذاشته و هزاران شهید و ایثارگر را تقدیم انقلاب کرده است. در طول ۸ سال دفاع مقدس، ارتش جمهوری اسلامی ایران با کمک خداوند، ملت ایران و عزیزان نیروهای مسلح دشمنی را شکست داد که از حمایت گسترده شرق و غرب بهره مند بود.

وی با بیان اینکه از اواخر سال ۵۷ رزمندگان ارتش در مرزهای کشور حضور یافته و مشغول نگهداری از مرزهای غیرت و شرف هستند، گفت: ارتش در طول ۴۴ سال از پیروزی انقلاب همواره در کنار سایر نیروهای مسلح تحت فرماندهی فرمانده کل قوا مسئولیت های خود را انجام داده است. شما در ارتشی پا نهادید که مرم این کشور از آن توقع دارند که اگر اتفاقی طبیعی بیفتند اولین کسانی که وارد عرصه شود ارتش باشد.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: بعد از دوران دفاع مقدس با بروز بلایای طبیعی فرزندان ارتش اولین نفراتی بودند که به کمک شتافتند. کارکنان ارتش در زلزله سرپل ذهاب در حین کمک رسانی جان خود را از دست دادند. شما در ارتشی پای نهادید که در ایام همه گیری کرونا در کنار مردم قرار گرفت و اقدام به خدمت رسانی کرد.

نعمتی بیان کرد: این مسیر جوانانی را می طلبد که روحیه ایثارگری، جهادی و ولایت پذیری داشته باشند که شما دارید. این مسیر طلب میکند که مومنانه و مجاهدانه گام بردارید. برای طی کردن این مسیر از امروز باید کمر همت را ببندید و دل به خدا داشته باشید و محکم و استوار پای جای پای شهیدان بگذارید. این مسیر مسیر عزت و احترام است به همین دلیل به شما که این مسیر را انتخاب کردید تبریک میگویم.

وی خاطرنشان کرد: ۱۵۰۰ کیلومتر از مرزهای کشور را برای تامین امنیت کشور در دست داریم تا مردم ما با خیال راحت به زندگی شان بپردازند. از مرزهایی که وجب به وجب ان را با تلفیقی از تجهیزات بروز پایش کرده و محافظت می کنیم.

نعمتی افزود: این مسیری است که آگاهانه انتخاب کردید، شما درجه داران ارتش تمام تخصص های ارتش را در میدان عمل باید فرا گرفته و حراست کنید. ماموریت سنگین می طلبد که محکم و استوار با توکل به خداوند در این مسیر گام بگذارید، یاد بگیرید و عمل کنید و تا پایان عمر سوگندی که یاد کردید را مدنظر قرار دهید.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: مردان بزرگی در این مسیر قدم گذاشتند، ماندند و هستند. لذا توصیه ام به جوانان این است که تا می توانید در مسیر ولایت محوری ثابت قدم باشید. تمام احکامی که سبب میشود در مسیر اولیا قرار بگیریم فرا بگیرید. این ایام، ایام جشن‌ماست خدا را شکر میکنم و به شما جوانان عزیز که امروز وارد این میدان شدید عرض میکنم، ما در این مسیر نیاز داریم که در تمامی شئون زندگی به مولای متقیان اتکا کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha