کد خبر 206224
۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۰

فعال صنعت خودرو در گفتگو با «حیات»؛

واردات خودرو، نقطه عطف مهم خودروسازی و قطعه‌سازی داخلی

واردات خودرو، نقطه عطف مهم خودروسازی و قطعه‌سازی داخلی

«علیزاده» گفت: واردات خودروهای خارجی به لحاظ الزامات فنی و سرمایه‌گذاری مشترک، قطعا نقطه عطف خوبی در صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی کشور خواهد بود.

«امیرحسین علیزاده»، فعال صنعت خودرو در گفتگو با خبرنگار اقتصادی حیات گفت: واردات خودروهای خارجی به لحاظ الزامات فنی و سرمایه‌گذاری مشترک، قطعا نقطه عطف خوبی در صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی کشور خواهد بود.

وی در ادامه تصریح کرد: چنین تجربه‌ای قبل از تحریم‌های خودرویی نیز در کشور وجود داشت. به عنوان مثال هیوندایی، رنو، پژو سیتروئن و سرمایه‌گذاری‌هایی که این شرکت‌ها در ایران کرده بودند، باعث شده بود قطعه‌سازان داخلی نیز همراه با ورود این تکنولوژی‌ها به لحاظ فنی پیشرفت‌های قابل توجهی کنند.

به گفته علیزاده، که تجربه نشان داده است که خودروهای کارکرده هم باعث افزایش عرضه شده و هم اینکه به توازان با تقاضا کمک خواهد کرد.

این فعال صنعت خودرو در پایان بیان کرد که ارائه خدمات پس از فروش این خودروها از سوی مسئولین امر و اینکه این مهم چگونه برنامه‌ریزی شود تا مصرف‌کننده بتواند قطعات یدکی مورد نیاز را به مناسب‌ترین قیمت و به آسانی در دسترس داشته باشد، موضوع حیاتی و مهم است که باید از سوی وزارت صمت و سایر متولیان امر، مد نظر قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha