کد خبر 206138
۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه:

امسال برگزاری ۱۰۰ رویداد فناورانه را در برنامه داریم

امسال برگزاری ۱۰۰ رویداد فناورانه را در برنامه داریم

 رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه گفت: امسال برگزاری ۱۰۰ رویداد فناورانه را در راستای توسعه بازار محصولات فناورانه و دانش بنیان استان در برنامه داریم.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ دکتر سیامک آزادی یکی از اولویت های مهم پارک علم و فناوری کرمانشاه را بازارسازی برای محصولات دانش بنیان و فناورانه عنوان کرد و افزود: به همین منظور، هم در داخل و هم در خارج از کشور در پی توسعه بازار این محصولات هستیم.

وی از افزایش ۵۰ درصدی صادرات محصولات دانش بنیان و فناورانه استان در سال گذشته خبر داد و افزود: خوشبختانه در این سال رقم صادرات محصولات تولیدی واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان تحت حمایت پارک از یازده میلیون دلار به ۱۷.۲ میلیون دلار رسید و باید بتوانیم این روند روبه رشد را ادامه دهیم.

آزادی گفت: به همین منظور راه اندازی دفتر توسعه صادرات در کشور عراق در دستور کار قرار گرفته و امسال راه اندازی می شود.

وی یادآور شد: این دفتر یک هاب و درگاه برای توسعه صادرات محصولات فناورانه و دانش بنیان نه تنها برای استان، بلکه برای سراسر کشور خواهد بود.

رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه ارتباط با اتاق بازرگانی  را راه دیگری برای توسعه صادرات محصولات دانش بنیان عنوان کرد و افزود: در تلاشیم تا از طریق توسعه همکاری با این نهاد بتوانیم زمینه صادرات محصولات دانش بنیان را بیش از پیش تسهیل کنیم.

وی حضور در نمایشگاه‌های ملی و بین المللی را راهکار دیگر برای معرفی محصولات شرکت های دانش بنیان و فناور و  توسعه بازار این شرکت ها عنوان کرد و افزود: در همین راستا شرکت‌های دانش بنیان و فناور تحت حمایت پارک سال گذشته در ۱۳ نمایشگاه استانی، ملی و بین المللی شرکت کردند.

آزادی خاطرنشان کرد: برخی از این نمایشگاه ها توسط خود پارک علم و فناوری کرمانشاه برگزار شده است.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه با بیان اینکه توسعه بازار شرکت های دانش بنیان و فناور محور اصلی برنامه های امسال پارک خواهد بود، گفت: در همین راستا برگزاری ۱۰۰ رویداد فناورانه را در سال جاری برنامه ریزی کرده ایم.

وی افزود: این رویدادها همگی با اولویت و محور توسعه بازار شرکت های دانش بنیان و فناور برگزار خواهند شد.

آزادی توسعه بازار محصولات فناور و دانش بنیان را گام موثری در تحقق شعار سال عنوان و تصریح کرد: برای رشد تولید باید سراغ محصولات دانش بنیان و فناور برویم و رشد تولید این محصولات و توسعه بازار آنها با توجه به تامین نیازهای اساسی کشور در حوزه های مختلف، اثرگذاری قابل توجهی بر مهار تورم خواهد داشت.

مرکز "پروژه یابی و انتقال فناوری" پارک علم و فناوری کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه راه اندازی مرکز پروژه یابی و انتقال فناوری را گام دیگری برای توسعه بازار محصولات دانش بنیان و فناورانه استان عنوان و تصریح کرد: این مرکز در سال جاری در پارک علم و فناوری کرمانشاه راه اندازی می شود.

وی افزود: در این زمینه با چند کارگزار مذاکرات اولیه صورت گرفته و این مرکز یک محل کارآمد برای پروژه یابی و انتقال فناوری منطبق بر توسعه بازار شرکت‌ها خواهد بود.

وی با تاکید بر لزوم نقش آفرینی بخش خصوصی در زیست بوم نوآوری و فناوری استان گفت: در تلاشیم تا امسال مشارکت بخش خصوصی را در توسعه بازار شرکت های دانش بنیان در داخل و خارج از کشور داشته باشیم.

آزادی گفت: در این زمینه سرمایه گذاری اصلی بر روی شرکت‌هایی خواهد بود که به عنوان اولین و تنها تولیدکننده برخی محصولات فناورانه کشور در مجموعه پارک علم و فناوری کرمانشاه فعالیت می کنند.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه گفت: در حال حاضر حداقل ۱۰ شرکت در مجموعه پارک فعالیت دارند که بیش از ۲۰ محصول را بصورت انحصاری تولید کرده و اولین و تنها تولیدکننده این محصولات در کشور هستند.

وی افزود: در تلاشیم تا بتوانیم امسال با مشارکت بخش خصوصی، شاهد توسعه بیش از پیش بازار محصولات این شرکت ها باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha