کد خبر 206056
۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹

وزیر کشور: سیلاب شمال استان اردبیل در ۵۰ سال اخیر بی‌سابقه است

وزیر کشور: سیلاب شمال استان اردبیل در ۵۰ سال اخیر بی‌سابقه است

وزیر کشور با بیان اینکه بنا به نظر کارشناسان، سیلاب‌های اخیر شمال استان اردبیل در ۵۰ سال اخیر بی‌سابقه است، از آغاز پرداخت هزینه خسارات این سیل پس از برآورد کامل خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ احمد وحیدی روز یکشنبه در جریان بازدید از مناطق سیل‌زده شهرستان گرمی اظهار کرد: سیلاب‌های اخیر شمال استان اردبیل منجر به فوت هفت نفر از اهالی شهرستان‌های گرمی و انگوت شد که داغ از دست دادن چهار کودک در این سیلاب بسیار دردناک بود.

وی افزود: کارشناسان فنی و تخصصی با بررسی‌های صورت‌ گرفته اعلام کردند که سیلاب‌های اخیر شمال استان اردبیل که مرکز آن شهرستان گرمی بود، طی نیم‌قرن اخیر بی‌سابقه است.

وزیر کشور همچنین با اشاره به قطع مسیر ارتباطی گرمی- بیله‌سوار اظهار کرد: تخریب پل انجیرلو منجر به قطع ارتباط جاده‌ای گرمی - بیله‌سوار شده و برای تردد جاده‌ای خودروهای سبک و ترانزیت یک مسیر فرعی تعیین شده است.

وحیدی گفت: اداره‌کل راه‌ و شهرسازی استان اردبیل طی روزهای آینده در مکان پل تخریب‌ شده انجیرلو پل موقت احداث خواهد کرد و همچنین با حضور کارشناسان فنی و مجرب وزارت راه‌ و شهرسازی عملیات ترمیم و ساخت پل دایم انجیرلو آغاز خواهد شد.

وی بیان کرد: در سیلاب‌های اخیر استان اردبیل به ابنیه‌ فنی، مسکونی و راه، لوازم خانگی، اراضی کشاورزی، مزارع صیفی‌جات و شالیزارها و دیگر بخش‌ها خسارات قابل توجهی وارد شده که پس از برآورد کامل خسارات ، پرداختی‌ها از مرکز آغاز خواهد شد.

وزیر کشور صبح روز یکشنبه در سفر به استان اردبیل در روستاهای سیل‌زده واقع در بخش‌های برزند و مرکزی شهرستان گرمی حضور یافت و ضمن صحبت با اهالی این روستا در جریان مشکلات آنها قرار گرفت.

احمد وحیدی همچنین از پل انجیرلو در جاده گرمی - بیله‌سوار که در سیل اخیر تخریب شده بازدید کرد و در جریان اقدامات دستگاه‌های مرتبط در خصوص این پل قرار گرفت.

در جریان سیل هفته گذشته هفت نفر از اهالی شهرستان گرمی مغان جان باختند و با تخریب پل انجیرلو مسیر گرمی - بیله‌سوار مسدود شد.

طی هفته‌های جاری بارش‌های متعدد منجر به وقوع سیلاب در مناطق مختلف استان اردبیل شده و خسارت های سنگینی به همراه داشته است. در جریان سیل نهم و دهم خردادماه جاری هم مسیر گرمی _ بیله‌سوار برای ساعاتی مسدود شد. همچنین بر اثر تخریب تاسیسات آبرسانی آب شهر گرمی و تعدادی از روستاها برای نزدیک به یک هفته قطع شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha