کد خبر 206044
۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳

دستور ویژه رئیس‌جمهور برای بازسازی سریع ابنیه‌های سیل‌زده در استان اردبیل

دستور ویژه رئیس‌جمهور برای بازسازی سریع ابنیه‌های سیل‌زده در استان اردبیل

رئیس‌ سازمان مدیریت بحران کشور گفت: رئیس‌جمهور برای بازسازی، بهسازی و ساخت سریع ابنیه سیل‌زده استان اردبیل تأکید داشته و دستورات ویژه‌ای را صادر کرد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ محمدحسن نامی در بازدید از مناطق سیل‌زده شهرستان مشگین‌شهر بیان کرد: آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور دستورات ویژه‌ای را جهت بهسازی، نوسازی و ساخت با کیفیت‌تر ابنیه‌های سیل‌زده شمال استان اردبیل اعم از مسکونی، فنی و راه صادر کرد.

وی افزود: بنا به دستور ویژه رئیس‌جمهور مبنی بر توجه به ابنیه‌های تخریب‌شده و آسیب‌دیده شمال استان اردبیل در سیلاب‌های اخیر، به‌زودی اقدامات لازم به شکل ملی و استانی در دستور کار خواهد بود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: اجرای اقدامات فنی و کارشناسی برای بسترسازی‌ رودخانه‌ها و مسیل‌های مناطق سیل‌زده استان اردبیل جهت پیشگیری از آسیب‌ها، در دستور کار است.

مهدی جمالی‌نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور هم در این بازدید گفت: با توجه به بررسی‌های محلی انجام‌شده در شهرستان مشگین‌شهر، ۶۰ تا ۷۰ منزل مسکونی در مناطق سیل‌زده اخیر تخریب شده است و ساخت مسکن‌های با کیفیت جایگزین به‌زودی و با جدیت آغاز خواهد شد.

وی اظهار کرد: منازل مسکونی روستایی با همت دهیاری‌ها بیمه است و در رابطه با ساخت و پرداخت خسارات به منازل سیل‌زده مشکلی وجود ندارد ولی برخی از وسایل نقلیه شخصی سنگین و سبک اهالی روستاها بیمه نیستند و در سیلاب‌های اخیر شمال استان اردبیل آسیب‌های قابل توجهی را متحمل شدند که تدابیر لازم پرداخت خسارات برای شرایط فوق اتخاذ خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha