کد خبر 205285
۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان:

آموزش هدفمند دهیاران عامل کلیدی توسعه روستاها محسوب می‌شود

آموزش هدفمند دهیاران عامل کلیدی توسعه روستاها محسوب می‌شود

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان گفت: آموزش هدفمند دهیاران عامل کلیدی توسعه روستاها محسوب می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ امین سلاحورزیان در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری آموزشی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان و جهاد دانشگاهی استان، اظهار کرد: آموزش هدفمند، مداوم و مناسب دهیاران یکی از اصول ارتقاء آنان بوده و در نهایت عامل کلیدی توسعه روستاها محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه این آموزش‌ها چنانچه درست و بر اساس برنامه‌ریزی و اصول انجام شود می‌تواند منشاء تحولات باشد، اضافه کرد: هر سازمانی می‌بایست جهت رشد، توسعه و دانش‌افزایی نیروی انسانی این امر را در اولویت ماموریت کاری خود قرار دهد و بستر مناسبی را برای تحقق این هدف فراهم سازد.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان اضافه کرد: بی‌شک خروجی این آموزش‌ها سبب تاثیر در رفتار، نگرش‌ها و مهارت‌های نیروی انسانی خواهد شد.

سلاحورزیان با تاکید بر اینکه دهیاری‌ها به عنوان بازوی اجرایی شورای اسلامی روستا نقش مهم و تاثیرگذاری در توسعه روستا دارند، تصریح کرد: در این راستا دهیاران به عنوان مدیران عرصه روستاها نقش بسزایی در اجرای طرح‌ها و اجرایی شدن آنها دارند.

وی بیان کرد: قانون تأسیس دهیاری‌ها بر مبنای مشارکت مردم در روستاها بنا شده بنابراین آموزش و توانمندسازی آنان می‌تواند به عنوان یکی از اصول مهم و اساسی در مدیریت روستا و اجرای برنامه‌ها محسوب شود.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی لرستان با داشتن نیروهای متخصص در معاونت آموزشی، دلسوزانه، دغدغه‌مند و با تجربه چندین ساله در برگزاری دوره‌های آموزشی و بهره‌گیری از اساتید جوان و علمی توانسته است در مدت فعالیت خود نقش مهم و تاثیرگذاری را در راستای برگزاری دوره‌های آموزشی داشته باشد.

سلاحورزیان اضافه کرد: طبق تفاهمی که بین معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی و امور روستایی استانداری لرستان صورت گرفته توافق شد برگزاری دوره‌های آموزشی برای دهیاران در استان توسط جهاد دانشگاهی لرستان برگزار شود و ما نیز دغدغه‌مند به دنبال این هستیم که با بهره‌گیری از توان علمی، اجرایی و آموزشی این مجموعه انقلابی دوره‌های تاثیرگذار و ارزشمندی را برای آنان برگزار کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha