کد خبر 201994
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳

فرماندار تاکید کرد:

ضرورت بهره گیری از ظرفیت جهاد دانشگاهی در حوزه درمانی ساوه

ضرورت بهره گیری از ظرفیت جهاد دانشگاهی در حوزه درمانی ساوه

فرماندار ساوه بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت جهاد دانشگاهی در حوزه درمانی این شهرستان تاکید کرد.

مهدی الیاسی در جریان دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی اظهار کرد: شهرستان ساوه ظرفیت‌های متعددی در حوزه‌های گوناگون دارد و در محور توسعه حرکت می‌کند اما این توسعه ناپایدار است، بر این اساس نیازمند مداخله نهادهای علمی و تحقیقاتی نظیر جهاد دانشگاهی برای به فعل درآوردن تمامی ظرفیت‌های شهرستان هستیم.

وی تصریح کرد: اگر زیرساخت‌های مورد نیاز این شهرستان تامین شود قطعا مسیر توسعه هموار می شود و بستر تبدیل شدن ساوه به یک کلانشهر با ویژگی‌های خاص فراهم خواهد شد.

فرماندار ساوه به ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش، تحقیقات و پژوهش اشاره کرد و افزود: در کنار آموزش و پژوهش یکی از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه امور درمانی است که ظرفیت‌های این نهاد در حوزه درمان در ساوه باید به نحو مطلوب بکار گرفته شود.

وی بیان کرد: ایجاد و تقویت مرکز ناباروری و بانک خون بند ناف که در گذشته در این شهرستان فعالیت محدودی داشته است یکی از ضروریات به شمار می رود. این نهاد انقلابی با فعال کردن این مراکز ضمن ارائه خدمات تخصصی مانع از مراجعه شهروندان به شهرها و استان های مجاور خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت بالای این نهاد در حوزه آموزشی نیز گفت: جهاد دانشگاهی باید نسبت به نیاز شهرستان در خصوص دوره‌های آموزشی، نیازسنجی و بررسی دقیق انجام دهد و دوره‌های جدید متناسب با نیاز شهروندان را تعریف و برگزار کند.

الیاسی با اشاره به ظرفیت ساوه در حوزه کشاورزی و تولید محصولات شاخصی نظیر انار، بر تقویت فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی در حوزه خدمات تخصصی انار برای تولید کیفی این محصول شاخص متناسب با نیاز تولیدکنندگان تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به استیجاری بودن ساختمان اداری و آموزشی جهاد دانشگاهی ساوه، خواستار بهره مندی این نهاد انقلابی از مکانی مستقل شد و گفت: برای تامین بخشی از هزینه‌های احداث ساختمان اداری و آموزشی جهاد دانشگاهی ساوه اعتبار دولتی برابر مقررات در نظر خواهیم گرفت.

 به گزارش ایسنا، رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی نیز پرداختن به امور زیربنایی و تامین زیرساخت‌های مورد نیاز این نهاد در مرکز استان و شهرستان های تابعه را به منظور توسعه فعالیت‌ها و ماموریت، اولویت جهاد دانشگاهی در سال جاری بیان کرد.

محسن مرادی با اشاره به استیجاری بودن ساختمان جهاد دانشگاهی ساوه، بر حمایت مجموعه مدیریتی شهرستان جهت تامین هزینه‌های احداث ساختمان این نهاد در ساوه به عنوان یک زیرساخت ضروری تاکید کرد.

وی به صنعتی و کشاورزی بودن ساوه و مجاورت آن با پایتخت به عنوان یک مزیت اشاره کرد و افزود: با توجه به ظرفیت‌های بالای ساوه می‌طلبد که فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه آموزشی، تحقیقاتی، پژوهشی، درمانی و فرهنگی تقویت شود و برای تحقق این مهم نیازمند حمایت دستگاههای اجرایی هستیم.

وی گفت: سال گذشته افزون بر دو هزار فراگیر از آموزش‌های کوتاه مدت تخصصی جهاد دانشگاهی ساوه بهره‌مند شدند که از این تعداد افزون بر ۲۰۰ نفر جذب بازار کار شدند و در سال جاری نیز با همه توان دوره‌های جدید آموزشی را با بهره گیری از ظرفیت واحدهای تولیدی، صنعتی و کشاورزی  برگزار خواهیم کرد.

مرادی به ویژگی گواهینامه صادره جهاد دانشگاهی برای فراگیران اشاره کرد و افزود: پس از طی کردن دوره‌های آموزشی و در صورت کسب امتیاز لازم در دوره آموزشی، مدرک بین‌المللی قابل ترجمه برای فراگیران صادر می‌شود. همچنین انعطاف پذیر بودن دوره‌های آموزشی از دیگر ویژگی‌هاست به گونه‌ای که این نهاد آمادگی برگزاری هر دوره آموزشی متناسب با نیاز شهروندان را دارد.

به گزارش ایسنا، رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی در دیدار با بخشدار مرکزی ساوه نیز گفت: جهاد دانشگاهی یک نهاد عمومی غیر دولتی است و به صورت هیات امنایی اداره می‌شود و در قالب سه معاونت آموزشی، فرهنگی و تحقیقاتی پژوهشی فعالیت دارد.

وی با اشاره به قدمت ۱۸ ساله فعالیت این نهاد انقلابی در ساوه گفت: علاوه بر فعالیت‌های این نهاد در حوزه آموزشی، معاونت تحقیقاتی و پژوهشی جهاد دانشگاهی اقدام به راه اندازی مرکز خدمات تخصصی انار ساوه کرده است که در یکسال اخیر پیشرفت جدی نداشته است اما مصمم هستیم در سال جاری با احیای مرکز انار، از ظرفیت دهیاران و شوراهای اسلامی در توسعه این مرکز بهره گیری کنیم.

مرادی همچنین به استعداد ساوه در حوزه تولید گیاهان دارویی اشاره کرد و گفت: در مجموعه جهاد دانشگاهی ۲۵ پژوهشکده وجود دارد که یکی از آنها پژوهشکده گیاهان دارویی است و می‌توان از ظرفیت جوامع روستایی با آموزش‌های این نهاد در حوزه توسعه و بهره برداری از گیاهان دارویی استفاده کرد.

بخشدار مرکزی ساوه نیز در این دیدار گفت: همدلی و هم افزایی مجموعه شهرستان موجب شد تا پس از وقفه طولانی، در سال گذشته جشنواره ملی انار در قطب تولید انار کشور برگزار شود.

مجید ولدخانی افزود: وجود دو ساختمان ایستگاه و مرکز تحقیقات انار با برخورداری از باغ انار وسیع، ظرفیت عظیمی جهت انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی است که جهاد دانشگاهی می‌تواند از این ظرفیت برای بهره‌برداری در حوزه ماموریت‌های تحقیقاتی و پژوهشی با مشارکت شرکت‌های دانش بنیان و متناسب با نیاز کشاورزان استفاده کند.

وی بیان کرد: در روستاها آموزش در حوزه گیاهان دارویی می‌تواند علاوه بر توسعه این نوع کشت در شرایط خشکسالی و مواجهه با تنش آبی، فرصت اشتغال پایدار متناسب با اقلیم شهرستان را ایجاد کند.

بخشدار مرکزی ساوه بر توانمندسازی جوامع روستایی با مهارت افزایی در سایه آموزش تاکید کرد و گفت: اگر دوره‌های آموزشی متناسب با نیاز تولیدکنندگان در حوزه کشاورزی توسعه یابد منجر به تولید کیفی محصولات شده و بین کشاورزان و باغداران برای تولید کالای کیفی رقابت ایجاد خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha