کد خبر 204453
۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۸

فضانوردان چینی سالم و با موفقیت به زمین بازگشتند

فضانوردان چینی سالم و با موفقیت به زمین بازگشتند

روز گذشته سه فضانورد چینی سوار بر سفینه فضایی سرنشین دار Shenzhou-15 پس از اتمام ماموریت شش ماهه در ایستگاه فضایی این کشور، به سلامت به زمین بازگشتند.

به گزارش گروه وبگردی حیات؛ آژانس فضایی سرنشین دار چین اعلام کرد: کپسول Shenzhou-15، حامل فضانوردان این کشور به نام های فی جونلونگ، دنگ چینگ مینگ و ژانگ لو، روز گذشته و با موفقیت در محل فرود از پیش تعیین شده واقع در دانگ فنگ در منطقه خودمختار مغولستان فرود آمد.

بر اساس گزارش های منتشر شده در این رابطه، فضانوردان در وضعیت خوبی بودند و ماموریت سرنشین دار Shenzhou-15 موفقیت آمیز بود.

فی، فرمانده مأموریت فوق در این رابطه گفت: ما تمام وظایف برنامه ریزی شده را انجام دادیم و پس از بازگشت به سرزمین مادری خود احساس خوبی داریم.

دنگ دیگر فضانورد حاضر در این ماموریت که پس از ۲۵ سال آمادگی بالاخره شانس پرواز به فضا را پیدا کرد،  از حمایت و تشویق مردم کل کشور سپاسگزاری کرده و افزود: من همیشه به قدرت رویاها و پشتکار ایمان دارم. مهم نیست چند سال دارم، احساس می کنم خیلی خوشحالم که مورد نیاز ملتم هستم.
فضانوردان چینی سالم و با موفقیت به زمین بازگشتند

فضانوردان چینی سالم و با موفقیت به زمین بازگشتند

فضانوردان چینی سالم و با موفقیت به زمین بازگشتند

ژانگ، دیگر فضانورد چینی، ماموریت فوق نیز  پس از بازگشت به زمین می گوید: اکنون بسیار هیجان زده هستم و زمانی که در ایستگاه فضایی بودم، اغلب از پنجره نگاه می کردم و سعی می کردم سرزمین مادری و زادگاهم را پیدا کنم. ما شرایط بدن خود را در اسرع وقت تنظیم کرده و به تمرینات باز می گردیم و برای مأموریت های فضایی در آینده آماده خواهیم شد.

گفتنی است بلافاصله پس از فرود کپسول برگشت، تیم جستجوی زمینی به محل فرود رسیده و پرسنل پزشکی تایید کردند که فضانوردان در سلامت کامل هستند.

خدمه این ماموریت به مدت ۱۸۶ روز در مجموعه ایستگاه فضایی زندگی و کار کردند و تعدادی آزمایش انجام دادند که نتایج مثمر ثمری به همراه داشت. این فضانوردان با موفقیت تصاویر ساختاری سه بعدی از سلول های پوست خود را با میکروسکوپ دو فوتونی به دست آوردند. این دستاورد، اولین دستاورد در نوع خود در سراسر جهان محسوب شده و موفقیت آزمایش ‌های راستی ‌آزمایی درون مداری میکروسکوپ دو فوتونی را نشان داد و ابزار امیدوارکننده‌ ای برای نظارت بر سلامت آینده فضانوردان در مدار فراهم کرد.

چین همچنین اولین آزمایش احتراق در مدار را در کابین احتراق ماژول آزمایشگاه فضایی Mengtian در طول ماموریت Shenzhou-15 با موفقیت انجام داد.

این آزمایش عملکرد سیستم آزمایشی علوم احتراق ایستگاه فضایی و صحت و علمی بودن فرآیند کلی آزمایش را تأیید کرد.

چین همچنین برای اولین بار در طول ماموریت Shenzhou-15، آزمایش های درون مداری را در مورد مدیریت حرارتی فلز مایع در ایستگاه فضایی خود انجام داد.

این آزمایش‌ها مجموعه ‌ای از فن‌آوری ‌های کلیدی در مورد فلز مبتنی بر بیسموت در ریزگرانش، مانند ذوب کنترل ‌شده، انبساط و انتقال حرارت همرفت را تأیید کردند.

خدمه این ماموریت همچنین بارها به خارج از ایستگاه رفته و چندین مورد از تجهیزات، از جمله مجموعه پمپ های توسعه یافته خارج از ایستگاه، کابل های متقابل ماژول و دستگاه های پشتیبانی برای سکوی بارگیری خارج از آزمایشگاه مداری را نصب کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha