کد خبر 203986
۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷

طراحی ۲ هزار و ۸۵۰ قطعه زمین برای احداث واحدهای ویلایی در مهران و دهلران

طراحی ۲ هزار و ۸۵۰ قطعه زمین برای احداث واحدهای ویلایی در مهران و دهلران

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: ۲ هزار و ۸۵۰ قطعه زمین برای احداث واحدهای ویلایی در شهرستان‌های مهران و دهلران طراحی و تعیین شده است.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛  سعید هژبری روز چهارشنبه در نشست کمیسیون ماده پنج و کارگروه زیربنایی استان ایلام اظهار کرد: با توجه به وجود زمین در شهرستان‌های مهران و دهلران و همچنین با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی این نقاط احداث واحدهایی ویلایی مورد موافقت دولت قرار گرفته است.

وی افزود: ۲ شهرک مسکونی ویلایی در قالب نهضت ملی مسکن در شهرهای مهران و دهلران احداث و تلاش شده است این منازل ویلایی با رعایت مسائل فنی، سیما و منظر شهری، ترافیک و سرانه کاربری‌های عمومی اجرا شود.

معاون استاندار ایلام اقدامات صورت گرفته در حوزه مسکن را ارزشمند دانست و ادامه داد: ۲ هزار و ۸۵۰ قطعه زمین ۲۰۰ متری در این شهرها برای ساخت واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن به صورت ویلایی طراحی شده است.

وی بیان کرد: یکی از نقاط قوت نهضت ملی مسکن، پیش‌بینی سرانه‌های عمومی از قبیل سرانه‌های آموزشی، درمانی، مذهبی، فرهنگی و تجاری است که به خوبی و بالاتر از سرانه استاندارد پیش‌بینی شده است.

هژبری، از انجام اقدامات بازنگری طرح جامع دهلران نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: طرح تفصیلی محدوده ۴۳ هکتاری مهران و ۱۰۰ هکتاری دهلران مربوط به نهضت ملی مسکن مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: سهمیه چهار ساله استان ایلام برای احداث واحدهای پروژه مسکن ملی ۳۲ هزار و ۴۰۱ واحد است.

هژبری افزود: هشت هزار واحد از این تعداد در نقاط روستایی، یک هزار و ۶۸۷ واحد به شکل استیجاری، پنج هزار و ۷۲۹ واحد توسط بخش خصوصی، چهار هزار و ۲۹۶ واحد در بافت های فرسوده و ۱۲ هزار و ۸۸۹ واحد نیز توسط راه و شهرسازی استان احداث می شود.

وی یادآور شد: ۲ هزار و ۹۰۱ واحد نیز در سطح روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال احداث است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام یادآور شد: میزان زمین مورد نیاز برای نهضت ملی مسکن ۳۷۴ هکتار بوده که ۲۷۶ هکتار آن تاکنون تامین شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha