کد خبر 205052
۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲

استاندار گیلان:

گیلان رتبه پنجم بازآفرینی شهری را کسب کرد

گیلان رتبه پنجم بازآفرینی شهری را کسب کرد

استاندار گیلان گفت: اداره کل مسکن و شهرسازی و معاونت عمرانی استانداری گیلان با عملکرد نسبتا مناسب خود رتبه پنجم بازآفرینی شهری را در کشور کسب کردند و باید این روند ادامه یابد و در حوزه های دیگر از جمله نهضت ملی مسکن هم عملکرد شایسته ای بیابیم.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ اسدالله عباسی روز شنبه در جلسه شورای عالی مسکن که به صورت تصویری با حضور رئیس جمهور برگزار شد، عنوان کرد: انتظار داریم که در سایر موضوعات مربوط به حوزه مسکن و نیز شهری جزو ۱۰ استان برتر کشور باشیم که بدین منظور باید کمبودها و آسیب‌هایی که در اجر ای طرح‌ها وجود دارد احصاء و مرتفع شود.

نماینده عالی دولت با اشاره به وضعیتطرح ملی مسکن عنوان کرد: در استان محدودیت زمین داریم اما برای رفع این مشکل برخی مناطق که زمین و متقاضی داریم تلاش شده کار سریعتر انجام شود.

وی عنوان کرد: هم اینک در عرصه هایی که کار در دست انجام است و زمین اختصاص یافته و حتی پروژه پیش‌تر از سقف تعیین شده است اما آمار متقاضی پایین است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در حوزه شهری ۱۰۶ درصد و در حوزه روستا ۱۲۲ درصد به نسبت برنامه کار پیش رفته و امروز هم با توجه به واجدین شرایط و افراد ثبت نام شده ۳۷ درصد جلوتر هستیم باید تاکید کنم که ما در انجام این پروژه ها جدی هستیم و مردم اطمینان داشته باشند که کار با سرعت قابل قبولی پیش می رود و هر چه سریعتر به سرانجام می رسد.

استاندار گیلان اضافه کرد: هم اینک بیش از ۵۰ درصد مشکلات ازدواج جوانان و مساله زندگی مردم مربوط به مسکن است و این حوزه در زندگی تاثیر زیادی دارد و ما هرچقدر بتوانیم در احداث مسکن در قالب طرح‌های مختلف با سرعت بیشتری کار کنیم به طور قطع در بازار مسکن و قیمت های آن هم اثرگذارتر خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به اراضی با مقیاس و متراژ بالا که کاربری مسکونی دارند، گفت :تا حد مکان این اراضی در بحث احداث مسکن باید فعال شوند و اگر نمی شود کاربری آن را برای گردشگری یا فضای سبز و استفاده آموزشی تغییر یابد تا از آنها استفاده بهینه و مطلوب شود.

عباسی همچنین به بافت فرسوده شهری اشاره و خاطرنشان کرد: بافت فرسوده یک ظرفیت بسیار مناسب است که باید با اولویت و دسته‌بندی در این بخش فعالیت گسترده تری برای احیای آن و استفاده مطلوب در اجرای طرح های مسکن انجام شود و شهرداران باید طرح‌های تشویقی را برای سازندگان در اراضی بافت فرسوده در نظر بگیرند.

نماینده عالی دولت در گیلان گفت: همچنین به افرادی که زمین برای احداث مسکن دراختیار دارند، تسهیلات ساخت مسکن سریعتر پرداخت شود تا این بخش بیش از پیش فعال شود چون در این زمینه عقب هستیم.

استاندار گیلان به عملکرد بانکها در پرداخت تسهیلات اشاره و بیان کرد: عملکرد بانکها در این بخش مناسب و رضایت بخش است با این حال انتظار تعامل بیشتری داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha