کد خبر 203780
۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۳

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر مطرح کرد؛

چرا خریدهای شهرداری اهواز از اصفهان انجام می‌شود؟/مشاهده مصادیق بی‌انضباطی مالی در بدنه شهرداری

چرا خریدهای شهرداری اهواز از اصفهان انجام می‌شود؟/مشاهده مصادیق بی‌انضباطی مالی در بدنه شهرداری

خوزستان رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری، گردشگری و توسعه شهری شورای شهر اهواز در خصوص تذکر خود به شهردار اهواز توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ در یکصد و پانزدهمین جلسه علنی شورا که امروز (۸ خردادماه) برگزار شد، با تبریک دهه کرامت در خصوص وحدت نیروهای انقلاب حول کارهای حوزه مسئولیت خود اظهار کرد: وحدت، موضوعی مهم و اساسی است که درجات و حوزه‌های مختلفی دارد. یکی از موضوعاتی که در خصوص وحدت در شورا مفهوم پیدا می‌کند، وحدت برای تلاش در راستای پیشرفت و تعالی شهر و ایجاد نشاط و رضایت‌مندی بین مردم است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در این زمینه صحبت‌هایی مطرح شد؛ یکی از موضوعات در این خصوص در مورد طرح سوال از شهردار است. سوال به صورت تذکر مطرح شد اما بعد از مدتی هم پاسخی داده نشد. مجددا بعد از ۱۵ روز سوالات مطرح شد اما زمانی که قرار بود سوالات در شورا مطرح شود گفتند ابتدا باید تذکر داده شود که این کار انجام شد. در مجموع این کار به منظور ایجاد تحرک بیشتر در مدیریت شهری بود و پذیرفتم که سوال به عنوان تذکر مطرح شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری، گردشگری و توسعه شهری شورای شهر اهواز گفت: اساسا یکی از وظایف مهم شورا نظارت است و اگر می‌خواهیم در زمینه نظارت جدی برخورد شود باید شامل همه مسائل شهر باشد به ویژه جایی که به صورت پیوسته به شورای شهر مربوط است؛ به گونه‌ای که در صورت لزوم تذکر و طرح سوال و حتی معرفی به قوه قضائیه انجام شود.

شهردار باید بداند در قبال شورا مسئول است

پورموسوی بیان کرد: اگر در مورد موضوعات شهر اطلاعات به عضو شورا داده نشود و مفاهیم مورد نظر در اختیارش قرار داده نشود و مدتی در بلاتکلیفی سیر کند، باید سوال طرح کند؛ این کار صرفا به منظور شفاف‌سازی و تحرک بیشتر است تا شهردار بداند در قبال شورا مسئول است و باید موضوعات مختلف را با شورا مطرح کند.

وی با اشاره به برخی سوالات مطرح شده، گفت: در مورد برخی از سوال‌ها، برخی از پاسخ‌هایی که از شهردار و دوستان شنیدم این بود که در حوزه شهری ۱۸ طرح دارند. در حالی که در مجموع دو طرح از این طرح‌ها تصویب نشده و باید توجه شود که ما نگفتیم همه این طرح‌ها حتما باید اجرا شوند. ما می‌گوییم گزارش در مورد این طرح‌ها که به عنوان مهم‌ترین موضوع از سوی شورا به شهردار ارجاع شده‌اند را ارائه دهند.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری، گردشگری و توسعه شهری شورای شهر اهواز بیان کرد: البته برخی از موضوعات مطرح‌شده پاسخ ندارد. به طور مثال ۲۲ تا ۲۳ ماه است که مسئول قطار شهری نداریم و ۱۱ ماه است که سازمان اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرداری مسئول ندارد.

پورموسوی ادامه داد: در خصوص مباحث عمرانی از ابتدا با شهردار عهد بسته بودیم کارهایی مانند آسفالت، پسماند و کارهای نیمه تمام اجرا شوند. البته انتظار نداریم که این کارها همه و کاملا تکمیل شده باشند اما انتظار داریم پاسخ مناسبی در این زمینه داشته باشند تا بتوانیم به مردم پاسخ دهیم و بگوییم کار چه میزان پیشرفت کرده است نه اینکه بگویند قرارداد منعقد شده و کار سال گذشته انجام نشد و امسال حتما انجام می‌شود.

بی‌انضباطی مالی در بدنه شهرداری

وی تصریح کرد: بی‌انضباطی مالی در شهرداری یکی از موضوعات مطرح شده بود؛ این مساله به معنی دزدی همه نیست بلکه نشانه‌هایی از بی‌انضباطی مالی در بدنه شهرداری مشاهده می‌شود و مصادیق آن زیاد است.

پورموسوی ادامه داد: قرار بود نیروی انسانی نیز سامان‌دهی شود اما این کار انجام نشد و اکنون چیزی به عنوان موضوع مدیریتی اتفاق نیفتاده که بگوییم کار حل شده است.

چرا خریدهای اهواز از اصفهان انجام می‌شود؟

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری، گردشگری و توسعه شهری شورای شهر اهواز گفت: مساله ترک تشریفات‌ها و برخی خریدها از شهرستان‌های دیگر مخصوصا از اصفهان نیز از موضوعات مطرح شده دیگر است. زمانی که این موضوع مطرح کردم یکی از دوستان گفت "خب از اصفهان خرید شود، که چی؟" این در حالی است که باید خریدها از اهواز انجام شود تا چیزی عاید جوانان شهر شود.

وی افزود: قبلا آقای حجازی استاندار اسبق خوزستان دستور داده بود برای پذیرایی در جلسات کلوچه‌هایی که در اهواز پخت می‌شود خرید شود و بیسکوییت‌های رنگارنگ نمی‌خرید تا سود حاصل از  این خریدها عاید جوانان شهر اهواز شود. نگاه ما استانی است و ما مسئول شهر اهواز هستیم نه جای دیگر.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha