کد خبر 217933
۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷

بدهی ۲ هزار میلیاردی شرکت کیسون به شهرداری اهواز/پروژه مترو به غرور مردم اهواز ضربه زد

بدهی ۲ هزار میلیاردی شرکت کیسون به شهرداری اهواز/پروژه مترو به غرور مردم اهواز ضربه زد

معاون مالی و اقتصادی شهرداری اهواز با بیان اینکه پروژه مترو به غرور مردم اهواز ضربه زده است گفت: در بررسی اسناد موجود شرکت کیسون، متوجه شدیم که این شرکت حدود ۲ هزار میلیارد تومان به شهرداری اهواز بدهکار است

به گزارش گروه استان های حیات؛ مهدی آذربایجانی با بیان اینکه یکی از راه‌های برطرف شدن مشکلات شهر اهواز جذب سرمایه‌گذار است، اظهار داشت: بسته سرمایه‌گذاری که آن‌را بتوانیم به عنوان یک بسته قابل مصرف معرفی کنیم هنوز آماده نشده چرا که بسته‌ای را آماده میدانیم که همه مجوزهای لازم برای آن گرفته شده باشد و سرمایه‌گذار بدون نگرانی از طی شدن روند مجوزها بتواند کار خود را آغاز کند.

وی افزود: همکاران ما درحال کار روی این موضوع هستند که با حضور سرمایه‌گذار بخشی از مشکلات را برطرف و خدمات رسانی به شهروندان را تسریع کنند.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری اهواز تصریح کرد: در بودجه سال 1402 بیش از 5 هزار و 800 میلیارد تومان اعتبار در حوزه سرمایه‌گذاری دیده شده اما تاکنون آیین‌نامه سرمایه‌گذاری شهرداری‌ها مانعی برای آن شده و تلاش داریم با تجدیدنظر در آیین‌نامه جدید یا با گرفتن یک مجوز بتوانیم کار سرمایه‌گذاری را سرعت بدهیم.

آذربایجانی با بیان اینکه تاکنون همکاران ما اقدامات خوبی برای جذب سرمایه‌گذار انجام دادند، گفت: موقعیت سرمایه‌گذاری ایجاد کردیم برای احداث یک پارک شهربازی بزرگ در منطقه کیان شهر اهواز که کارهای آن در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم بخش زیادی از مقدمات طرح تا عقد قراداد را تا پایان امسال انجام دهیم.

وی در ادامه به جذب سرمایه‌ در حوزه خرید اتوبوس اشاره کرد و افزود: وضعیت شهر اهواز از نظر حمل و نقل عمومی بحرانی است. به ویژه در حوزه اتوبوسرانی که بیشترین حجم حمل و نقل عمومی را به دوش دارد وضعیت خوبی نداریم. تعداد زیادی از اتوبوس‌ها از رده خارج شده و قابل بهره‌برداری نیست. آرام آرام درحال اورهال برخی از آنها هستیم که وارد چرخه حمل و نقل عمومی شوند. 129 دستگاه اتوبوس در قرارداد با دو شرکت بزرگ داخلی ایران‌خودرو و عقاب افشان خریداری شده که 55 دستگاه آن اکنون درحال خدمات‌رسانی هستند.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری اهواز درباره املاک شهرداری گفت: املاک شهر را به سه دسته تقسیم بندی کردیم که یک دسته املاکی است که قابلیت سرمایه‌گذاری دارند و آنها را یه سازمان مشارکت‌ها اعلام کردیم تا بسته‌های سرمایه‌گذاری درخصوص این املاک را آماده کنند. بخشی از املاک فعلا ارزش سرمایه‌گذاری ندارند اما بعدها می‌شود روی آنها سرمایه‌گذاری کرد. بخشی از زمین‌ها نیز اگر مصرف نشوند امکان از دست رفتن آنها وجود دارد 350 میلیارد از بودجه شهرداری در فروش این املاک دیده شده تا برای پروژه های عمرانی هزینه شوند.

وی درباره وضعیت پروژه قطار شهری اهواز گفت: در بررسی که از اسناد موجود شرکت کیسون داشتم متوجه شدم این شرکت نزدیک به 2 هزار میلیارد تومان به شهرداری اهواز بدهکار است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری اهواز با بیان اینکه پروژه مترو به غرور مردم اهواز ضربه زده است، ادامه داد: شرکت کیسون ادعا دارد که حدود هزار میلیارد تومان طلبکار است و هنوز نتوانسته این ادعای خود را به اثبات برساند. شرکت کیسون در قسمت سازه حدود 30 درصد پیشرفت داشته که با تعدیل امروز بیشتر 2 هزار میلیارد پول گرفته است. 

وی ادامه داد: اکنون رای قطعی گرفتن کارگاه‌ها را از دادگاه داریم و با پیمانکاران وارد مذاکره برای عقد قرارداد جدید شدیم. امروز اراده شهرداری و حاکمیت بر این است که پروژه قطار شهری اهواز به نتیجه برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha