کد خبر 224630
۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹

وزیر میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی در گفتگو با «حیات»:

بیش از پنج هزار فرصت سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری معرفی شده است + فیلم

بیش از پنج هزار فرصت سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری معرفی شده است + فیلم

سید عزت الله ضرغامی گفت: فرصت‌های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری مشخص شده و بیش از پنج هزار فرصت در این حوزه معرفی کرده‌ایم.

سیدعزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات  با اشاره به فرصت های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری گفت: ما همه موقعیت‌های گردشگری را مشخص و برایشان پرونده تشکیل داده‌ایم. فرصت‌های سرمایه گذاری نیز در حوزه گردشگری مشخص شده و بیش از پنج هزار فرصت سرمایه گذاری را معرفی کرده‌ایم که برای کسانی که قصد سرمایه گذاری دارند، خیلی موثر است.

وی افزود: برای ایرانیان خارج از کشور هم برنامه‌ریزی ویژه‌ای داریم چون ما مسئول تخصصی کمیته گردشگری شورای عالی گردشگران خارج از کشور هستیم که به ریاست رئیس جمهور تشکیل می‌شود. اخیرا جلسه کمیته برگزار شد و همه دستگاه‌ها حضور داشتند و تصمیمات خوبی در این کمیته گرفته شد.

ضرغامی با اشاره به سفر ایرانیان مقیم خارج از کشور به وطن گفت: هر ایرانی مقیم خارج از کشور باید بتواند به راحتی به ایران بیاید زیرا ایران کشورش است، گردشگری هم حق همه مردم دنیا است. ما موانعی که تا به حال بر سر ایرانیان خارج از کشور بوده، احصاء کردیم و  برخی از آن‌ها نیز توسط ما بدون مشکلی رفع شده است، البته به دنبال رفع همه موانع باقی مانده نیز هستیم.

وی افزود: یک ایرانی که در خارج از کشور زندگی می‌کند به خصوص نسل‌های جدیدی که آنجا هستند باید احساس کنند با آرامش خاطر و با تسهیلات مناسب می‌توانند به ایران بیایند، گردشگری کنند و با کشورشان آشنا شوند. 

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در پایان گفت: ایرانیان خارج از کشور با توجه به آن ارقی که به خاک و وطنشان دارند و آن‌ها را به سمت ایران می‌کشاند، نظام وظیفه دارد برای رفع مشکلاتشان پاسخگو باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha