کد خبر 203641
۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸

«ضلع یکم»؛ اثری تازه از نشر سرو

«ضلع یکم»؛ اثری تازه از نشر سرو

کتاب «ضلع یکم» نوشته عباس حیدری مقدم آرانی و محمد صانعی در 3 جلد 1080صفحه ای و با شمارگان 200نسخه توسط نشر سرو منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ از روابط عمومی و امور بین الملل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، کتاب «ضلع یکم» نوشته عباس حیدری مقدم آرانی و محمد صانعی در 3 جلد 1080صفحه ای و  با شمارگان 200نسخه به‌تازگی توسط انتشارات سرو موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس منتشر و راهی بازار نشر شده است.
این مجموعه سه جلدی بعد از سه سال مصاحبه با حدود ۹۰ نفر از رزمندگان و فرماندهان ژاندارمری و تدوین مطالب راویان در سه جلد به چاپ رسیده است.
جلد اول این مجموعه شامل چهارفصل است، که در فصل اول با ژاندارمری تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، در فصل دوم به نقش ژاندارمری در همراهی با مردم در پیروزی انقلاب، در فصل سوم به نقش ژاندارمری در مقابله با غائله ترکمن و دیگر مناطق استان‌های شمالی، و در فصل چهارم نقش ژاندارمری در امنیت پایدار در شرق کشور پرداخته است.
جلد دوم این مجموعه حاوی تاریخ شفاهی رزمندگان ژاندارمری در مناطق مرزی با عراق است، این جلد شامل سه فصل، که در فصل اول به خاطرات رزمندگان ژاندارمری در ارتباط با تحرکات نظامی ارتش عراق در پاسگاه‌های مرزی قبل از تهاجم رسمی به سرزمین ایران، در فصل دوم به نقش گارد ساحلی ژاندارمری در مقابله با تحرکات دشمن در خطوط ساحلی و در فصل سوم به خاطرات شفاهی رزمندگان ژاندارمری در ماموریت های آفندی و پدافندی در دفاع مقدس پرداخته است.
جلد سوم این مجموعه سه جلدی، شامل سه فصل است که  در فصل اول شامل خاطرات شفاهی ماموریت های ژاندارمری در جبهه شمال‌غرب کشور، در فصل دوم به نقش آموزش و دانشجویان دانشکده افسری در دفاع مقدس، و در فصل سوم به تامین امنیت پشت جبهه در دوران دفاع مقدس پرداخته است.
در بخشی از این کتاب می خوانیم: 
ژاندارمری یکی از نهادهای انتظامی و مرزبانی ایران بود که در سال ۱۲۹۰ در دورهُ قاجار تشکیل شد و مسئولیت امنیت راه‌ها و اماکن بیرون شهری را به عهده داشت . سال 1297 میرزا حسن خان وثوق الدوله به منظور تقویت قوای ژاندارمری، تعداد 13 واحد نظامی ژاندارمری را در کشور ایجاد کرد.... در ادامه تحولات سازمانی ژاندارمری و با پیروزی انقلاب اسلامی، از سال ۱۳۷۰ سه ضلح مثلث انتظامی کشور( ژاندارمری، شهربانی و کمیته انقلاب اسلامی) ادغام و تحت عنوان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران فعالیت خود را ادامه می‌دهد....
این کتاب با شمارگان 200 نسخه و بهای  دوره ای 3 جلدی 540 هزارتومان منتشر شده است.
علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت سفارش و خرید کتاب با انتشارات سرو موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به شماره  88657026 داخلی (656 و657) تماس حاصل فرمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha