کد خبر 219401
۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶

در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می شود؛

مراسم رونمایی از کتاب «ضلع یکم»

مراسم رونمایی از کتاب «ضلع یکم»

مراسم رونمایی از کتاب «ضلع یکم» که شامل تاریخ شفاهی رزمندگان ژاندارمری در دفاع مقدس است برگزار می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ از روابط عمومی و امور بین الملل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس،روز یکشنبه 9 مهرماه 1402، مراسم رونمایی از کتاب  «ضلع یکم» با حضور امیر محمد صانعی، مسئولین ایثارگران و بازنشستگان فراجا، فرماندهان و پیشکسوتان ژاندارمری و عباس حیدری مقدم نویسنده کتاب از ساعت 8 الی 10:30 صبح در سالن قصر شیرین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

این مجموعه سه جلدی که شامل تاریخ شفاهی رزمندگان ژاندارمری در دفاع مقدس است بعد از سه سال مصاحبه با حدود ۹۰ نفر از رزمندگان و فرماندهان ژاندارمری و تدوین مطالب راویان در سه جلد  توسط انتشارات سرو موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به چاپ رسیده است.

جلد اول شامل چهارفصل است، که در فصل اول با ژاندارمری تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، در فصل دوم به نقش ژاندارمری در همراهی با مردم در پیروزی انقلاب، در فصل سوم به نقش ژاندارمری در مقابله با غائله ترکمن و دیگر مناطق استان‌های شمالی، و در فصل چهارم نقش ژاندارمری در امنیت پایدار در شرق کشور پرداخته است.
جلد دوم حاوی تاریخ شفاهی رزمندگان ژاندارمری در مناطق مرزی با عراق است، این جلد شامل سه فصل، که در فصل اول به خاطرات رزمندگان ژاندارمری در ارتباط با تحرکات نظامی ارتش عراق در پاسگاه‌های مرزی قبل از تهاجم رسمی به سرزمین ایران، در فصل دوم به نقش گارد ساحلی ژاندارمری در مقابله با تحرکات دشمن در خطوط ساحلی و در فصل سوم به خاطرات شفاهی رزمندگان ژاندارمری در مأموریت‌های آفندی و پدافندی در دفاع مقدس پرداخته است.

جلد سوم این مجموعه نیز، شامل سه فصل است که در فصل اول شامل خاطرات شفاهی مأموریت‌های ژاندارمری در جبهه شمال‌غرب کشور، در فصل دوم به نقش آموزش و دانشجویان دانشکده افسری در دفاع مقدس، و در فصل سوم به تأمین امنیت پشت جبهه در دوران دفاع مقدس پرداخته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha