کد خبر 203548
۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰

عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفتگو با «حیات»:

وزیر پیشنهادی آموزش‌و پرورش درک درستی از دغدغه‌های این حوزه دارد

وزیر پیشنهادی آموزش‌و پرورش درک درستی از دغدغه‌های این حوزه دارد

امانقلیچ شادمهر گفت: با توجه به سوابق خوبی آقای صحرایی، معتقد هستم که ایشان درک درستی از دغدغه ها و مسائل موجود حوزه آموزش و پرورش دارند.

امانقلیچ شادمهر؛ عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی  حیات؛ در رابطه با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: آقای صحرایی که قصد دارد سکان داری یکی از بزرگترین دستگاه های دولت را برعهده گیرد ریسک بالایی را پذیرفته است زیرا مشکلات موجود در این وزارتخانه بالاست و کسی که بپذیرد برای حل مشکلات واردعمل شود قطعا جرئت زیادی دارد.

وی ادامه داد: درک واقعیت‌ها و اولویت‌های معلمان از مهم ترین چالش‌های این حوزه است بنابراین بررسی مشکلات، نیازمند نگاه اجمالی است، متاسفانه به دلیل تعطیلات مجلس  فرصتی پیش نیامد تا میزبان آقای صحرایی در کمیسیون آموزش و تحقیقات باشیم و برنامه هایشان را بررسی کنیم.

وی افزود: انتظار میرود ایشان برنامه های خوبی در مورد فوق العاده خاص فرهنگیان، تامین نیروی انسانی و کمبود نیروهای مهرآفرین داشته باشند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نظرها بین نماینده ها متفاوت است برخی معتقدند که وزیر انتخابی باید از بدنه وزارتخانه باشد ولی برخی از نمایندگان نیز نظرشان این است آقای صحرایی سوابق اجرایی خوبی داشته و طبق گزارشات موجود، ایشان در اواسط دهه ۱۳۷۰ معلم بودند و با توجه به اینکه ایشان مدیرکل آموزش عالی بنیاد شهید و ایثارگران کشور، سرپرست معاونت فرهنگی بنیاد شهید و ایثارگران و رئیس دانشگاه فرهنگیان بودند معتقد هستم که درک درستی از دغدغه ها و مسائل موجود این حوزه دارند.

براساس آیین نامه داخلی مجلس جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش سه‌شنبه هفته جاری برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha