کد خبر 203509
۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۰

فعال حوزه انرژی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی «حیات» به تاکید بر ضرورت بهینه‌سازی مصرف سوخت تصریح کرد؛

مشکلات مالی سرمایه‌گذاران در بخش تولید از سوی وزارت نیرو مرتفع شود/ افزایش 6 درصدی مصرف سالانه انرژی در کشور

 مشکلات مالی سرمایه‌گذاران در بخش تولید از سوی وزارت نیرو مرتفع شود/  افزایش 6 درصدی  مصرف سالانه انرژی در کشور

مدیرعامل نیروگاه کهنوج گفت: با توجه به اینکه در سال به طور نرمال حدود 6 درصد افزایش مصرف انرژی را در کشور داریم، نیاز است که هم‌زمان با فعالیت‌های انجام شده در خصوص مدیریت مصرف؛ اقدامات کارشناسانه در زمینه افزایش تولید نیز انجام شود، که این امر مستلزم رفع مشکلات و موانع مالی سرمایه‌گذاران این حوزه در بخش تولید از سوی وزارت نیرو است.

«رضا ریاحی»، مدیر عامل نیروگاه کهنوج در گفتگو با خبرنگار اقتصادی حیات؛ با اشاره به ضرورت بهینه‌سازی مصرف سوخت در کشور، گفت: بهینه‌سازی مصرف انرژی دو بخش دارد که عبارتند از بخش سخت افزاری و نرم افزاری. بخش سخت افزاری آن عبارت است از اینکه چه در بخش صنعتی و چه در بخش خانگی لوازمی را که راندمان پایینی دارند با لوازمی که بازده بالاتری دارند تعویض شوند؛ که اینها نیاز به سرمایه‌گذاری توسط مصرف کننده دارد.

به گفته وی از آنجایی که قیمت برق در کشور ما پایین است، تعویض وسایل راندمان پایین با وسیله راندمان بالاتر  برای مصرف‌کنندگان به‌صرفه نبوده و توجیه اقتصادی برای مصرف‌کننده نخواهد داشت. اما بخش دوم که نرم افزاری است؛ تا حدی امکان‌پذیر بوده اما کار بنیادی و اساسی به شمار نمی‌رود.

ریاحی افزود: با توجه به اینکه ما در سال به طور نرمال حدود 6 درصد افزایش مصرف داریم، اگر بخواهیم کار اساسی انجام دهیم، هم زمان با فعالیت‌هایی که در زمینه مدیریت مصرف انجام می‌شود، باید اقدامات کارشناسانه در زمینه افزایش تولید انجام شود که این امر مستلزم این است که مشکلاتی که برای سرمایه‌گذاران در بخش تولید وجود دارد از سوی وزارت نیرو مرتفع گردد.

مدیرعامل نیروگاه کهنوج  گفت: با توجه به اینکه در سال به طور نرمال حدود 6 درصد افزایش مصرف انرژی را در کشور داریم، نیاز است که هم‌زمان با فعالیت‌های انجام شده در خصوص مدیریت مصرف؛ اقدامات کارشناسانه در زمینه افزایش تولید نیز انجام شود، که این امر مستلزم رفع مشکلات و موانع مالی سرمایه‌گذاران این حوزه در بخش تولید از سوی وزارت نیرو است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha