کد خبر 203444
۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱

پایان تعمیرات؛ نیروگاه بندرعباس مهیای تولید برق پایدار در تابستان شد

پایان تعمیرات؛ نیروگاه بندرعباس مهیای تولید برق پایدار در تابستان شد

مدیر عامل نیروگاه بندرعباس گفت: این نیروگاه ضمن تکمیل تعمیرات واحدهای خود در خردادماه توسط متخصصان داخلی، با حداکثر توان مهیای تولید برق پایدار برای روزهای اوج مصرف تابستان امسال است.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ داریوش محمودی روز شنبه با اشاره به اینکه مهم‌ترین کالای مورد استفاده مردم، برق بوده که این دغدغه با شروع فصل گرما شدت بیشتری پیدا کرده است، افزود: نیروگاه بندرعباس با ظرفیت یکهزار و ۳۲۰ مگاوات و توان عملی یکهزار مگاوات، همیشه در کنار هموطنان بوده و مشغول برق رسانی به مردم استان است.

وی ادامه داد: امسال برنامه تعمیرات مفصلی برای واحدهای یک، چهار و دیگر واحدهای نیروگاه بندرعباس برنامه‌ریزی شد که درحال حاضر درگیر آخرین مراحل تعمیرات اساسی واحد چهار بخار هستیم و امیدواریم تا نیمه خردادماه این آخرین واحد در دست تعمیر نیز وارد مدار شده و فصل تعمیرات نیروگاه به پایان برسد.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس توضیح داد: باتوجه به گرم شدن هوا و همچنین شرایط سخت آب و هوایی استان هرمزگان دمای هوا در سالن توربین حدود ۶۰ سانتیگراد و گاهی در تابستان این دما بسیار افزایش می‌یابد.

محمودی اضافه کرد: متخصصان و کارکنان نیروگاه بندرعباس در زمان تعمیرات واحدها در چند جبهه کاری از جمله پمپ‌های آب ورودی لب دریا، بویلر و کندانسور، توربین و سیستم تجهیزات جانبی و همچنین سیستم سیکل حرارتی، در هر زمینه تعمیراتی و قسمت‌های مختلف کاری افزون بر ۲۰۰ نفر به صورت ۲ شیفت کاری مشغول فعالیت هستند.

بومی سازی ۲ هزار قطعه بومی در نیروگاه بندرعباس

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس گفت: از نظر تامین و ساخت قطعات داخلی تا این لحظه این نیروگاه توانست افزون بر ۲ هزار قطعه‌ریز و درشت با همکاری شرکت‌های دانش بنیان و راهبری کارشناسان متخصص و بومی شرکت، بومی سازی کند و موجب صرفه‌جویی بالای ارزی شده و از خروج نقدینگی از کشور جلوگیری کند.

محمودی با اشاره به صرفه جویی برق در تابستان و حساسیت مصرف در این فصل پیش رو خاطرنشان کرد: مردم استان هرمزگان همیشه با درایت و همکاری که با تمام نهادها و سازمان‌ها و همچنین کارخانه‌های تولیدی و صنایع داشتند، در تابستان امسال نیز نهایت همکاری با ما خواهند داشت تا با مدیریت کردن لوازم پرمصرف برقی نقش بسزایی در تکمیل جهاد و تلاش نیروها صنعت برق داشته باشند.

وی بیان کرد: عبور موفقیت آمیز از پیک مصرف تابستان به همراهی شهروندان بستگی داشته و این مهم نیازمند رعایت الگوی صحیح مصرف است.

مدیر عامل نیروگاه بندرعباس توصیه کرد: حتی الامکان دمای کولرها را در دمای آسایش یعنی همان ۲۴ درجه سانتیگراد گذاشته و از روشن کردن لوازم برقی پرمصرف در ساعات اوج مصرف خودداری کرده و در ساعاتی که در منزل حضور ندارند کولرها را خاموش کنند.

محمودی توجه به الگوی مصرف برق را امری مهم دانست و افزود: این فرهنگ علاوه بر کمک‌ به اقتصاد خانواده در کاهش شاخص مصرف برق کشور و کاهش هزینه‌های کشور نیز موثر خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha