کد خبر 215016
۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق هرمزگان خبر داد

نصب سانتریفیوژ روغن ایرانی با راندمان مشابه خارجی در نیروگاه بندرعباس

نصب سانتریفیوژ روغن ایرانی با راندمان مشابه خارجی در نیروگاه بندرعباس

به گزارش گروه استان های حیات؛ به گزارش گروه استان های حیات؛ مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق هرمزگان گفت: ساخت یک دستگاه سانتریفیوژ روغن به روش مهندس معکوس برای نخستین بار در تاریخ نیروگاه‌های کشور در نیروگاه بندرعباس به صورت موفقیت آمیز نصب و اجرا شد.

رضا مهرانی ظهر امروز (یازدهم شهریورماه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پروژه ساخت سانتریفیوژ روغن، با یک چهارم هزینه خرید نمونه خارجی به ارزش ۴۵ میلیارد ریال به صورت کامل توسط شرکت دانش بنیان به اتمام رسید، افزود: باتوجه به نیاز صنعت نیروگاهی کشور و نیروگاه‌های مشابه در سایر استان‌ها به نمونه سانتریفیوژ ساخته شده از خروج حدود دو میلیون دلار ارز برابر با یک‌هزار میلیارد ریال جلوگیری شد.

وی ادامه داد: سانتریفیوژ یادشده بر روی واحد شماره چهار نیروگاه بخار بندرعباس در خلال تعمیرات اساسی اخیر نصب شد و با راندمان مشابه نمونه خارجی در حال بهره‌برداری است.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق هرمزگان ابراز کرد: با عنایت به تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان و ممنوعیت فروش دستگاه‌های با کاربری سانتریفیوژ می‌توان با استفاده از توان متخصصان داخلی در این امر خودکفا شد و از فرصت‌های صادرات به کشورهای همسایه استفاده کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha