کد خبر 203270
۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفتگو با «حیات»:

تبدیل بقاع متبرکه کشور به قطب فرهنگی/ ۳۰۰ گروه جهادی در جوار امامزادگان حمایت شده‌اند

تبدیل بقاع متبرکه کشور به قطب فرهنگی/ ۳۰۰ گروه جهادی در جوار امامزادگان حمایت شده‌اند

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: ۳۰۰ گروه جهادی در جوار بقاع متبرکه و امامزادگان حمایت شده‌اند؛ این گروه‌های جهادی در زمینه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی خدمت‌رسانی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات، «تبدیل بقاع متبرکه کشور به قطب فرهنگی» یکی از تاکیدات مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی است؛ طی سال‌های اخیر متولیان آستان‌های مقدس و اماکن متبرکه و سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب فعالیت‌های مختلفی را انجام داده‌اند.

حجت‌الاسلام محمد نوروزپور مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه در خصوص (تبدیل بقاع متبرکه کشور به قطب فرهنگی)در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ما گفت: برای اینکه بقاع متبرکه و امامزادگان به قطب فرهنگی تبدیل شوند، باید بسترهای لازم برای فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی فراهم شود.

وی با بیان اینکه هیئت امنای بقاع متبرکه و ادارات اوقاف و امور خیریه باید بسترهای لازم و مکان‌ها و فضاهای مناسب را برای حضور مردم در آستان‌های مقدس فراهم کنند، افزود: باید این ظرفیت ایجاد شود تا پایگاه‌های قرآنی و هیئت‌های شاخص برنامه‌های خود را در بقاع متبرکه و امامزادگان برگزار کنند؛ اکنون جلسات قرآنی و کرسی‌های تلاوت و بیش از ۸۰۰ هیئت مذهبی برنامه‌های خود را در جوار بقاع متبرکه برگزار می‌کنند.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه هر ساله میلیون‌ها نفر در مناسبت‌های مختلف در آستان‌های مقدس حاضر می‌شوند، گفت: بسیاری از بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی تبدیل شده‌اند اما ما به همین اندازه راضی نیستیم.

حجت‌الاسلام نوروزپور تصریح کرد: امیدواریم با جذب کمک‌های مردمی توسط هیئت امنای بقاع متبرکه و حضور افراد خوش‌فکر در مراکز افق (اجتماعی، فرهنگی و قرآنی) بقاع متبرکه، مراکز افق بتوانند خدمات خوبی را به زائران و مجاوران آستان‌های مقدس ارائه دهند تا بقاع متبرکه و امامزادگان به قطب‌های فرهنگی و اجتماعی تبدیل شوند.

وی گفت: یکی از وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی بسترسازی برای فعالیت‌ها و حمایت از تشکل‌های مردمی است؛ هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های مردمی که جایی برای فعالیت ندارند، می‌توانند برای فعالیت به آستان‌های مقدس بیایند و از فضاهای این اماکن متبرکه استفاده کنند.

 مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر اینکه ۳۰۰ گروه جهادی در جوار بقاع متبرکه و امامزادگان حمایت شده‌اند، افزود: این گروه‌های جهادی در زمینه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی خدمت‌رسانی می‌کنند؛ برای سازمان اوقاف و امور خیریه باعث افتخار است که از نیروهای مردمی در جوار بقاع متبرکه و امامزادگان حمایت می‌کند.

گفتنی است، پنجم ذی‌القعده (پنجشنبه چهارم خرداد) به‌عنوان روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه در تقویم رسمی کشور نامگذاری شده است؛ بر این اساس مردم هر ساله در این روز این ذخایر معنوی جامعه در سرتاسر ایران اسلامی را تکریم می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha