کد خبر 224505
۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه:

یک هزار و 260 بقعه متبرکه در جشنواره سلاله شرکت کردند

یک هزار و 260 بقعه متبرکه در جشنواره سلاله شرکت کردند

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: یک هزار و 260 بقعه متبرکه در جشنواره سلاله شرکت کردند که در قالب برگزاری این جشنواره بالغ بر ۶ هزار اثر از سوی بقاع متبرکه به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ حجت الاسلام غلامرضا عادل، سخنگو و معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در آیین اختتامیه نخستین دوره جشنواره سلاله با اشاره به برگزاری جشنواره سلاله  گفت: در کنار برنامه‌ریزی هایی که در حوزه بقاع متبرکه صورت می پذیرد، برای اولین بار موضوع جشنواره مطرح شد تا دست اندرکاران بقاع متبرکه دستاوردهای خود را به رقابت بگذارند، زیرا معتقدیم در این روش الگوسازی می شود و برکات مختلف دارد. از زمانی که رونمایی جشنواره سلاله در دهه کرامت انجام شد با توجه به‌ تراکم کاری و برگزاری برنامه های مختلف تلاش بسیار صورت گرفت و توجیهات انجام شد.

وی با بیان اینکه ۱۲۶۰ امامزاده در  جشنواره سلاله شرکت کردند، افزود: این جشنواره در محورهای قرآنی، فرهنگی و اجتماعی و عمرانی برگزار شد و جمعا ۲۰ موضوع در نظر گرفته شده بود که جزو اولویت‌های اقدامات سازمان در زمینه برگزاری نماز جماعت در بقاع، موضوعات قرآنی، عمرانی و غیره است.

حجت الاسلام عادل گفت: پس از اطلاع رسانی که صورت گرفت، بالغ بر ۶ هزار اثر در جشنواره سلاله ارائه شد. داوری ها در مرحله اول در سطح استان انجام شد و آثار ۱۵۰  بقعه متبرکه به مرحله کشوری رسید. علاوه بر محورهایی که انتخاب شد در هر محور گزینه ابتکارات را در نظر گرفتیم که بتوانیم از این اقدامات ایده بگیریم و موضوع دیگر که رسما در نظر گرفته نشده بود، بحث رسانه بود اما عملا آن دسته از بقاع متبرکه موفق به کسب رتبه برتر شدند که توانسته بودند اقدامات خود را رسانه‌ای کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha