کد خبر 203922
۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴

ساماندهی بقاع متبرکه با نگاه جذب اقشار مختلف جامعه همراه باشد

ساماندهی بقاع متبرکه با نگاه جذب اقشار مختلف جامعه همراه باشد

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت:ساماندهی بقاع متبرکه باید با نگاه جذب اقشار مختلف جامعه به خصوص جوانان و نوجوانان همراه باشد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ حجت الاسلام "عبدالله واحدی "عصر روز سه شنبه در آیین گرامیداشت امامزادگان و بقاع متبرکه استان مرکزی در آستان مقدس امامزاده محمد عابد (ع)، افزود: شرایط فرهنگی کشور به گونه ای است که باید برای گرایش جوانان و نوجوانان و مسائل عقیدتی برنامه‌ریزی های کاربردی اندیشیده شود.

وی ادامه داد: بقاع متبرکه از دیرباز میزبان عاشقان اهل بیت (ع)بوده‌اند و اکنون که دشمنان نظام اسلامی اعتقادات ملی و مذهبی جوانان ما را نشانه رفته است باید بقاع متبرکه تبدیل به پایگاهی شود که جوانان و نوجوانان نسبت به گذشته گرایش بیشتری به این مکان‌های مقدس داشته باشند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: از آنجا که امامزادگان واجب التعظیم ۷۲ تن ساروق به لحاظ معنوی ظرفیت میزبانی فعالیت‌های قرآنی در عرصه بین المللی را دارد و اولین تجمع خاص قرآنیان و فعالان قرآنی در سال‌جاری در این مکان برگزار شد.

وی تصریح کرد: در ایام ماه مبارک رمضان محفل نورانی جزء خوانی قرآن کریم در استان مرکزی‌ برگزار شد و هر روز به‌صورت زنده و مستقیم از شبکه قرآن و شبکه استانی آفتاب با محوریت بقاع متبرکه پخش شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ادامه داد: این برنامه که هر روز در یکی از روستاهای استان مرکزی برگزار گردید موجب شد تا سمت و فعالیت‌های قرآنی به سمت بقاع متبرکه و این امامزادگان واجب العظیم سوق داده شود.

حجت الاسلام واحدی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته بین اوقات و شورای عالی قرآن، خاطرنشان کرد: از آنجا که هر ساله مسابقات بین المللی قرآن کریم در این استان برگزار می شود، انتظار می‌رود زمینه ای برای حضور فعالان قرآنی بین المللی در آستان مقدس امامزادگان ۷۲ تن (ع)ساروق فراهم‌ شود تا این آستان به کانون گردشگری زیارتی و قرآنی تبدیل شود.

وی با اشاره به اجرای طرح شمیم خدمت اظهار کرد: این طرح با هدف ایجاد اشتغال برای افراد بیکار با اولویت زنان بی سرپرست و بدسرپرست و جوانان جویای کار به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه و مراکز افق امامزادگان استان درحال احراداست.

حجت الاسلام واحدی تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح با هماهنگی که با مراکز فنی و حرفه‌ای صورت گرفته، این افراد در گام اول در کلاس‌های آموزشی شرکت می‌کنند و بعد از تسلط به هنر و حرفه مربوط در گام دوم کارگاه مورد نیاز آنها تامین و تجهیز می‌شود و در گام سوم محصولات تولیدی آنها به بازارهای داخل و خارج استان عرضه می‌شود که با اجرای این طرح سال گذشته ۲۵۰ نفر در استان صاحب شغل شدند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی خاطر نشان کرد: در همین راستا مراکز افق در قالب مراکز اجتماعی و فرهنگی در اماکن متبرکه راه‌اندازی شده که منبع درآمد مراکز افق از محل کمک‌های خیرین و موقوفات بوده که در همان منطقه بین محرومین با حفظ کرامت توزیع می‌شود.

وی اظهار کرد: همچنین از منابع افق در بحث اشتغال جوانان، آزادی زندانیان و جهیزیه نیز استفاده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha