کد خبر 202806
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها بر حوزه آموزش توجه و اهتمام داشته باشند

مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها بر حوزه آموزش توجه و اهتمام داشته باشند

معاونت امور هنری وزارتخانه در ۴ حوزه نمایش، موسیقی، تجسمی و آموزش فعالیت می کند و ضروری است مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها بر حوزه آموزش توجه و اهتمام داشته باشند.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ روابط عمومی معاونت حقوقی، امور مجلس و استان ها، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در چهارمین همایش سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها با بیان اینکه جدای از جشنواره های شهرستان ها، حدود ۴۸۰ جشنواره ملی در کشور برگزار می شود، تاکید کرد: جشنواره های هنری استان ها نباید صرفا به صورت ویترینی برگزار شود.

وی ادامه داد: معاونت امور هنری وزارتخانه در ۴ حوزه نمایش، موسیقی، تجسمی و آموزش فعالیت می کند و ضروری است مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها بر حوزه آموزش توجه و اهتمام داشته باشند.

سالاری افزود: در حال حاضر  هنرستان های کشور از آموزش و پرورش منفک شده و به ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شده است و باید عطر و طعم جدیدی با هنرستان ها بیفزاییم.

وی در عین حال تاکید کرد: باید از بیراهه رفتن هنرستان ها جلوگیری شود و مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با نگاه تیزبین خود در این زمینه نقش بسزایی دارند.

معاون امور هنری با اشاره به اینکه بنا داریم امسال تعداد هنرستان ها در سراسر کشور را افزایش دهیم، ادامه داد: لازم است ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از منابع استانی در حوزه های هنری مراقبت کنند و بر تولید محتوا توجه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه برنامه تحولی در معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال تدوین است، افزود: این برنامه پس از نهایی شدن به ادارت کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها ارسال خواهد شد و ضروری است استان ها برش استانی خود را بر اساس این برنامه تحول متمرکز کنند.

در بخش دیگری از این نشست مدیران کل نمایشی و آموزش معاونت امور هنری به تشریح مجموعه اقدامات و سیاست های این حوزه ها در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha