کد خبر 206366
۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۹

واکنش داریوش ارجمند درباره توهین به وزارت ارشاد

واکنش داریوش ارجمند درباره توهین به وزارت ارشاد

داریوش ارجمند هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون گفت: توهین به وزارت فرهنگ توهین به هنرمندان است، وزارتخانه قائم به‌ شخص نیست و تنها قسمتی از کهکشان جمهوری اسلامی است.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ داریوش ارجمند بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در آیین تجلیل از هنرمندان پیشکسوت متولدین خرداد ماه در باغ زیبای تهران با اشاره به حواشی پیش آمده چند روز اخیر در فضای فرهنگی کشور، اظهار کرد: برخی دیروز رفتند سراغ وزارتخانه فرهنگ و ارشاد تا به اصطلاح خودشان «درب ارشاد را گل بگیرند». یعنی چه؟ باید به سمت قانون برویم. قانون مدار شویم. اگر با چیزی مخالفیم باید از طریق قانون پیگیری کنیم.

گل زدن بر چیزی برای محرم و عاشوراست نه برای کار فرهنگی. مخالفت کردن اصول‌ دارد، اگر با چیزی مخالفیم باید اصولش را دنبال کنیم. همچنان که خود ما هم در مؤسسه هنرمندان پیشکسوت در مورد مشکلاتی که هست از طریق قانون شکایت می‌کنیم و مدت‌ها برای چیزهایی که خواستیم از سمت‌ مجلس و وزیر و قانون دنبال خواسته‌مان بوده‌ایم.

ارجمند گفت: گل گرفتن درب وزارتخانه‌ای که کسی را ندارد توهین به هنرمندان است. وزارتخانه قائم به‌ شخص نیست و تنها قسمتی از کهکشان جمهوری اسلامی است و چنین حرکت‌هایی بیش از اثرگذاری، تخریب‌گر است و مصداق بارز «عرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری» است.

باید راه قانون رفت تا به نتیجه رسید. گل گرفتن کدام مشکل را حل می‌کند جز این که در پایان ماجرا یک آدم عوض شود و آدمی دیگر جایگزین. اگر ادعایی درست داریم باید از راه قانونی، پدرانه و با محبت دنبالش کنیم همچنان که دین ما بدان امر کرده‌ است.

باخشم و خشونت و گلبازی و خشونت، کاری پیش نمی‌رود، البته که جایی خشونت لازم است اما نه همه جا و هرشکل. دین ما می‌گوید که همواره دعوت به مهر کنیم و نه خشونت.

با تمام سختی‌ها و مشکلات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت‌های خود را پیگیری کرده و با هنرمندان تعامل داشته است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha