کد خبر 208208
۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲

معاون آموزش و پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در گفتگو با «حیات»:

حمایت از ایده‌های بازی سازان در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای

حمایت از ایده‌های بازی سازان در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای

معاون آموزش و پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: بنیاد ملی بازی های رایانه ای یک نهاد حاکمیتی است و اقدام به ساخت بازی نمی‌کند، ولی از تیم‌ها و شرکت‌هایی که درواقع در این زمینه محصولاتی تولید می‌کنند حمایت خواهد کرد.

فرزانه شریفی معاون آموزش و پژوهش بنیاد ملی بازی های رایانه ای در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات درباره فعالیت‌های بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در خصوص حمایت از بازی سازان گفت: بنیاد ملی بازی‌ها اکنون بالغ بر ده سال است که مرکز رشد را برای حمایت از تیم‌ها راه‌اندازی کرده‌ است؛ بدون این‌که جهت‌گیری ساخت بازی و موضوعات را  تغییر دهند از افراد حمایت می‌کنند، موضوعاتی که تیم‌ها علاوه‌ بر علاقه‌مندی‌شان بر اساس دغدغه‌ها و آن مسئله‌ای که در ذهنشان شکل‌گرفته با شرط این‌که بتوانند یک مسئله را تبدیل به یک بازی یا پروژه خوب و قابل‌قبول کنند، در این‌جا استقرار داده می‌شوند.

ارائه حمایت های رایگان به ایده پردازان و بازی سازان

وی افزود: همچنین حمایت‌های رایگان به افراد نیز ارائه می‌شود و آموزش‌هایی که توسط اساتید خبره و خوب بازی‌سازی کشور به آن‌ها داده می‌شود، این‌جا به تولیدات محصول مبادرت می‌کنند.

شریفی با اشاره حمایت از ایده هایی با محوریت ایثار و شهدا گفت: برخی دوستان و دغدغه داران که در حوزه موضوعات مذهبی، ارزشی، دفاع مقدس، شهدا و مسائلی از این‌دست بخواهند محصولاتی تولید کنند بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با آغوش باز از این افراد استقبال می‌کند.

بنیاد اقدام به ساخت بازی نمی کند، بلکه تنها حمایتگر است

معاون آموزش و پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ادامه داد: درحال‌حاضر  بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای  یک نهاد حاکمیتی است و اقدام به ساخت بازی نمی‌کند، ولی از تیم‌ها و شرکت‌هایی که درواقع در این زمینه محصولاتی تولید می‌کنند حمایت می‌کند. در سال‌های اخیر شرکت‌ها و محصولاتی داشتیم که  بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای  در این زمینه از آن ها حمایت کرد، موضوعاتی با محوریت کربلا، دفاع مقدس، شخصیت‌های با ارزشی مثل سردار سلیمانی و شخصیت‌هایی که در واقع در تاریخ اسلام نقش آفرین بودند، بنیاد از تولید پروژه‌های آن‌ها حمایت کرده‌است.

شریفی با اشاره به حمایت از ایده پردازان در سراسر موضوع‌ها نیز بیان داشت: یکی از اصلی‌ترین مسائلی که فراخوان جذب تیم در مرکز رشد بازی‌سازی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در پی آن است این است که از تمام کسانی که ایده داشته باشند جای آن‌ها همین‌جاست و باید به این‌جا رجوع کنند و از آن‌ها حمایت صورت می‌گیرد ، ایده‌ها تبدیل به یک محصول خوب شود.

ایده تبدیل به محصول می‌شود

معاون آموزش و پژوهش بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: ممکن است خیلی از بچه‌ها توانمندی ساخت یک بازی را به صورت کامل نداشته و نوپا باشند؛ این مرکز برای تیم‌ها و افراد نوپا می‌باشد که اگر به هر دلیلی ممکن است هم‌تیمی نداشته باشند و فقط ایده داشته باشند و امکان ساختن بازی را نداشته باشند، این‌جا زیر نظر اساتید و منتورها بتوانند محصولاتی که مورد نظرشان است ایده را تبدیل به محصول کنند.

استعداد بازی سازان در سراسر کشور

شریفی با اشاره به کشف استعداد بازی‌سازان و ایده پردازان در سراسر کشور گفت: یک واقعیت این است که استعدادهای بازی سازان در استان‌های دیگر کشور بسیار شگفت‌انگیز است، سال گذشته در ده استان کشور کمپ‌های بازی‌سازی برگزار شده بود. این  کمپ‌ها را به مدت هفت روزه برگزار کردیم و حضور داشتیم، استعداد افراد برایم واقعاً حیرت انگیزه بود.

معاون آموزش و پژوهش بنیاد ملی بازی های رایانه ای با اشاره به برگزاری کمپ‌هایی برای بازی سازی در ده استان کشور بیان کرد: کمپ‌ها را از استان سیستان‌وبلوچستان شروع کردیم و سراغ منطقه آزاد ارس نیز رفتیم؛ تقریباً تمام استان‌های مرزی را مثل استان‌های خراسان جنوبی، بوشهر، بندرعباس و خیلی از استان‌ها را پوشش دادیم.
 

حمایت از ایده‌های بازی سازان در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای

برای بازی سازان تا جای ممکن محرومیت زدایی کردیم

شریفی گفت: سعی کرده‌ایم که تا جای ممکن محرومیت‌زدایی انجام شود و بتوانیم از حوزه آموزش عدالت فرهنگی را برای آن‌ها برقرار کنیم؛ تیم‌های خیلی خوبی از کل یک‌سال گذشته که در ده استان اقدام کردیم تشکیل شد.

معاون آموزش و پژوهش بنیاد ملی بازی های رایانه ای افزود: برای آموزش هشتصد و هجده نفر شرکت کردند که از این‌ میان این افراد استعدادهای خیلی خوبی به دست آمد؛ مستعدان شناسایی شدند و رها نشدند.

شریفی گفت: با شناسایی بازی سازان مستعد درست است هزینه ای به هرحال در بر داشته ولی چندین ارگان پای کار آمدند و مشارکت کنندگان بسیار زیادی داشتیم. افرادی هم دغدغه این موضوع را داشتند که تیم های شناسایی شده مستعد به یک مرحله رشد و بلوغ برسند که البته زیر نظر مرکز رشد بازی‌سازی قرار گرفته‌اند و  بر روی محصولاتشان در شهر و استان محل زندگی‌شان کار می‌کنند و فعال هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha