کد خبر 210779
۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱

توضیحات معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ به خبر جذب 400 نیروی انسانی

توضیحات معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ به خبر جذب 400 نیروی انسانی

در پی انتشار اخباری مبنی برجذب 400 نیروی انسانی در وزارت فرهنگ و جریان‌سازی‌های منفی خبری از سوی برخی رسانه‌ها، سید محمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛سید محمود اسلامی درباره ابهاماتی که در باره نحوه جذب 400 نیروی انسانی در رسانه‌ها پیش آمده شفاف‌سازی کرد. 

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی، اخبار منتشر شده در رسانه‌ها را جعلی خواند و خبر کسب مجوز برای استخدام از طریق آزمون رسمی را هدیه‌ای از سوی وزیر فرهنگ برای خانواده فرهنگ و هنر دانست که وارونه جلوه داده شده و صرفا آن را جنجال رسانه‌ای توصیف کرد.

 وی ضمن اشاره به فقر نیروی انسانی کارآمد و عدم امکان جذب نخبگان، به ویژه در شهرستان‌های کمتر برخوردار گفت: طی 2 سال گذشته با تلاش‌های بی وقفه‌ای که صورت گرفت، پس از جلسات متعدد کارشناسی و پیگیری‌های مجدانه وزیر محترم در دولت، سرانجام سازمان اداری و استخدامی کشور، مجوز جبران بخشی از کمبود نیروی انسانی این وزارتخانه را بر اساس آزمون سراسری صادر کرد. 

معاون توسعه و مدیریت منابع افزود: قریب به ده سال است بیش از دو هزار نیرو از وزارتخانه بازنشست شده و هیچگونه امکان جذبی در هیچ سطحی تاکنون صورت نگرفته است و بیش از ٢٥٠٠ پست خالی در ستاد و شهرستان ها وجود دارد. این در حالی‌ست که بسیاری از شهرستان‌ها فقط با یک نفر مسئول اداره بدون هیچ کارمندی اداره می‌شود.

وی ضمن تاکید بر ضرورت جذب نیروی انسانی جوان، متعهد و انقلابی تصریح کرد:  طبق  مجوز صادره، همه متقاضیان محترم، بر اساس ضوابط و مدارک لازم بر حسب مشاغل مشخص و طی فرایند آزمون رسمی و طرح جذب نخبگان، امکان شرکت در آزمون را خواهند داشت. 

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتشار اخبار جعلی  که در جهت ایجاد ناامیدی و تلخ کردن کام مردم در جامعه شکل می‌گیرد، اظهار داشت: اگر با کلمه جوان مشکل دارند که حتما نیروی جدید باید جوان و تازه نفس باشد، توقع نیست که غیر جوان یا بازنشسته به کارگرفته شود. اگر با کلمه حزب اللهی مشکل دارند که واژه قرآنی برای خطاب به مومنین هست و جوانان جامعه ایمانی ایران هم به قول آقای وزیر اکثریت قریب به اتفاقش جوانان حزب اللهی هستند، پس این همه جنجال برای چیست؟

اسلامی خاطرنشان کرد: همه علاقمندان و جوانان عزیزی که مایل به خدمت در این دستگاه فرهنگی و هنری اصیل کشور هستند صرف نظر از اینکه کدامشان در آزمون های استخدامی حائز امتیاز بشوند، به عنوان یک جوان ایرانی مسلمان و حزب اللهی شایسته تکریم و احترام هستند و این روزها و شب‌ها متعلق به همه همین جوانان است که صاحبان عشق به اباعبدالله الحسین(ع) و ایران اسلامی هستند.

وی یادآور شد: در مظلومیت همیشگی دستگاه فرهنگ کشور همین بس که نزدیک به یک دهه هیچ مجوزی برای تقویت بنیه نیروی فرهنگی و هنری آن نداده اند و زمانی که با ده ها مشکل و یک حرکت جهادی و حمایت دولت محترم، انواع مجوزهای لازم  برای ورود جوانان نخبه در کنار هنرمندان باتجربه فراهم می‌شود بازهم مورد هدف انواع شایعات تخریبی قرار می‌گیرد و البته این به واسطه اهمیت مقوله فرهنگ و هنر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha