کد خبر 202004
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶

پرداخت یک هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان وام ازدواج در یزد

پرداخت یک هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان وام ازدواج در یزد

استاندار یزد با اشاره به اقدامات یزد در حوزه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: ۱۶۵۰ میلیارد تومان وام ازدواج و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات فرزندآوری در یزد پرداخت شد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ مهران فاطمی صبح امروز در نشست قرارگاه جوانی جمعیت که به صورت ویدئوکنفرانسی با حضور وزیر کشور برگزار شد با اشاره به برگزاری 13 جلسه قرارگاه استانی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اظهار داشت: این جلسات با حضور شخصیت‌های مختلف و با انجام بیش از 60 مصوبه برگزار شده است.

وی به تشکیل 41 قرارگاه شهرستانی با 240 مصوبه و هفت کمیته ذیل قرارگاه استانی اشاره کرد و افزود: محصول این قرارگاه این شد که نقشه راه جوانی جمعیت استان را مبتنی بر 54 برنامه تدوین و به دستگاه‌ها ابلاغ کردیم.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: در تمامی جلسات قرارگاه، بند به بند قانون حمایت از جوانی جمعیت بررسی می‌شود و با توجه به حضور سازمان بازرسی در این نشست‌ها هر یک از دستگاه‌ها که مسئولیت خود را به درستی انجام نداده باشد از سوی بازرسی اعلام و به عنوان ترک فعل در نظر گرفته می‌شود.

فاطمی افزود: طرح نفس هم در راستای پیشگیری از سقط جنین با همکاری علوم پزشکی و بسیج دنبال می‌شود و در فعالیت‌ این طرح بحث رصد، پایش، گفت‌وگو و مشاوره به جامعه هدف ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: به وسیله خدمات این طرح، 50 درصد افرادی که قصد سقط جنین داشتند پس از مشورت‌های ارائه شده، از سقط منصرف شده و فرزند آنها متولد شد.

استاندار یزد با بیان اینکه هفت هزار و 622 فقره وام ازدواج به میزان یک هزار و 650 میلیارد تومان در استان پرداخت شده گفت: علاوه بر این 11 هزار و 89 فقره وام فرزندآوری هم به میزان 500 میلیارد تومان پرداخت شده است.

فاطمی با اشاره به اینکه شناسنامه جمعیتی استان تدوین شده خاطرنشان کرد: تا پایان مرداد ماه دو هزار و 100 قطعه 200 متری به متقاضیان طرح جوانی جمعیت اهدا می‌شود.

وی ادامه داد: ملاک برای نرخ باروری، آمار مرکز آمار ایران است و با توجه به این آمار، سه شهرستان بافق، میبد و اردکان نرخ تکثیر بالای دو و نیم درصد دارند و شامل تسهیلات قانون فرزندآوری نمی‌شوند.

استاندار یزد با اشاره به اینکه آمار دقیق مربوط به میزان ولادت مربوط به ثبت احوال است گفت: درخواست داریم که ملاک نرخ باروری آمار ثبت احوال در نظر گرفته شود که این شهرستان‌ها هم شامل قانون شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha