کد خبر 201846
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

ایرانیان با برادران و خواهران ادیان دیگر در یک جبهه و سنگر هستند

ایرانیان با برادران و خواهران ادیان دیگر در یک جبهه و سنگر هستند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما با برادران و خواهران ادیان دیگر و با آشوری های عزیز در یک جبهه و یک سنگر هستیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با پاتریارک مارآوا سوم روئیل رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری و هیأت همراه اظهار داشت: ما در جمهوری اسلامی ایران سبقه چند هزار ساله در همزیستی و تفاهم همه جانبه با همه ادیان به ویژه آشوری های عزیز را تجربه می کنیم.

وی افزود: ما معتقدیم که ادیان آسمانی آنقدر اشتراکات و تفاهمات دارند که می‌توان مشکلات و چالش های جهان را حل کرد. پیام ادیان آسمانی صلح، آرامش و همزیستی مسالمت آمیز است. در مقابل این نگاه بلند و ستودنی همیشه کسانی هستند که به دنبال ایجاد شکاف بین جامعه بشری بودند و آن ها دشمنان مشترک همه ادیان هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کسانی که نمی خواهند بشریت با گفتگو و مسالمت مشکلات خود را حل کند، خشونت های خودش را به نام آموزه های جدید تمدنی برنامه ریزی می کند. ما با برادران و خواهران ادیان دیگر و آشوری های عزیز در یک جبهه و یک سنگر هستیم.

حجت‌الاسلام ایمانی‌پور در سخنانی، ضمن خوشامدگویی به عالیجناب پاتریارک مار آوا روئیل، رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری و هیأت همراه به پیشینیه گفت‌وگوهای اسلام و کلیسای شرق آشوری اشاره کرد.

وی گفت: اولین دور گفت‌وگو با آشوریان با عنوان «نقش دین در ترویج صلح و هماهنگی در جامعه بشر» سال 1377، دومین دور با موضوع «همزیستی مسالمت‌آمیز مسلمانان و مسیحیان آشوری در ایران» سال 1388 و دور سوم با موضوع «ظرفیت‌های همکاری ادیان در اعتلای صلح و همزیستی در جوامع بشری» سال 1389 در تهران برگزار شد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اظهار کرد: امروز که میزبان رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری هستیم، به دنبال تقویت و توسعه همکاری‌های دوجانبه در حوزه گفت‌وگوی ادیان و کلیسای شرق آشوری هستیم.

عالیجناب پاتریارک مارآوا سوم روئیل، رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری در ادامه گفت: از دیروز که به کشور ایران  آمدیم تا امروز برای پذیرایی بسیار گرمشان سپاس و تشکر می کنیم.

وی با اشاره به بخشی از سخنان وزیر فرهنگ که جامعه آشوری یکی از ارکان اصلی کشور جمهوری اسلامی ایران است، افزود:در تاریخچه کلیسای آشوری از قدیم در ایران نیز کلیسا بوده و مسیحیان و مسلمانان کنار هم زندگی کرده اند،  برای همین سبقه تاریخی آشوریان و کلیسای شرق آشوری، خودمان را از فرزندان این آب و خاک می دانیم و برای همین مسئله برای کشور ایران احترام خاصی قائل هستیم.

رهبر آشوریان گفت: با دعوت جناب وزیر ما در مورد احوالات اسلامیت و مسیحیت صحبت خواهیم کرد و درباره مشکلات و  چالش هایی که در جهان وجود دارد گفتگو خواهیم داشت. 

وی ادامه داد: این گفتگویی که امروز در اینجا شکل می گیرد درباره اسلام و مسیحیت خیلی برای جهان امروز مهم است.

رهبر آشوریان گفت: امروز دشمنان دیگر درباره اسلام و مسیحیت صحبت نمی کنند آن ها درباره وجود خداوند می خواهند شبهه ایجاد کننند، برای همین مهم است که این گفتگو ها شکل می گیرد و برای این موضوع نیاز است راه حل اساسی پیدا کنیم.

وی ادامه داد: خیلی خوشحال هستم در جمهوری اسلامی ایران برای این مسئله مهم در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای این امر قدم می گذارند تا گفتگو ها شکل بگیرد و این گفتگو ها و سمینار هایی که برگزار می شود باعث مودت و دوستی بین دیگران است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha