کد خبر 233285
۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱

صبح امروز در کلیسای حضرت مارگیورگیز تهران برگزار شد؛

مراسم تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران آشوری ایران

مراسم تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران آشوری ایران

مدیرکل تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امروز برای دستیابی به موفقیت در عرصه‌های ملی و بین‌المللی باید بر همزیستی مسالمت آمیز بین ادیان مختلف و توجه آموزه‌های الهی اهتمام ورزیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، به مناسبت میلاد حضرت مسیح و آغاز سال جدید میلادی مراسم تجلیل از خانواده های شهدای آشوری با حضور رحیم نریمانی، مدیرکل تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران، مارنرسای بنیامین، اسقف اعظم کلیسای آشوری شرق ایران و جمعی از خانواده‌های شهدای ارامنه و نمایندگان تشکل‌های مختلف ایثارگری، صبح امروز در کلیسای حضرت مارگیورگیز تهران برگزار شد.
مارنرسای بنیامین، اسقف اعظم کلیسای آشوری شرق ایران درابتدای این مراسم و پس از اجرای مراسم مناجات، در سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از هموطنان مسیحی و مسلمان جهت حضور در این مراسم گفت: این برای ما بسیار ارزشمند است که همه ساله هموطنان مسلمان برای تبریک ایام و ارج نهادن به مقام شامخ شهدای آشوری به کلیسا می‌آیند. ما این حضور را نشانه همدلی و انسانیت می‌دانیم.

مراسم تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران آشوری ایران
وی در ادامه با اشاره به نکاتی از تاریخ بلند و فرهنگ متکثر جامعه آشوریان ایران گفت: این حضور ارزشمند شما نشانه اهتمام همه ما بر ایرانی بودنمان است. جامعه آشوریان ایران توانسته است همچون دیگر اقشار ایرانی در جهت حفظ آب و خاک و کیان وطن تاریخی‌اش تلاش نموده و شهدایی را در این را تقدیم کند. این باعث افتخار ماست که امروز بسیاری از معابر و خیابان‌های کشورمان مزین به نام شهدای گرانقدر آشوری است.
رحیم نریمانی، مدیرکل تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز با اشاره بر اهمیت توجه به مسئله هویت و همگرایی بین اقشار مختلف تاکید کرد: باعث افتخار ماست که می‌توانیم در کنار هموطنان آشوری خود با گرامیداشت ایام میلاد مسیح همگرایی و همزیستی مسالمت‌آمیز در کنار یکدیگر را به نمایش بگذاریم.
وی در ادامه با تاکید به کارکرد انسان‌سازی آموزه‌ها و تعالیم ادیان ابراهیمی گفت: اینکه امروز مشاهده می‌کنیم در نقاطی از دنیا همچون غزه، جنایاتی صورت می‌گیرد که تصور آن برای همه دشوار است، نتیجه فاصله گرفتن ما انسان‌ها از همین آموزه‌های الهی است. امروز همه ما باید بدانیم که برای دستیابی به موفقیت در عرصه‌های ملی و بین‌المللی باید بر همزیستی مسالمت آمیز بین ادیان مختلف و توجه آموزه‌های الهی اهتمام ورزیم.

مراسم تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران آشوری ایران
نریمانی در پایان سخنان خود از ضمن تبریک مجدد سال نو میلادی از حضور خانواده‌های شهدای آشوری در این مراسم تشکر نموده و حضور آنان را ارج نهاد.
در پایان این مراسم نیز ضمن پذیرایی از میهمانان، نمایندگان تشکل‌های ایثارگری به بیان تبریکات و تحیات خود پرداختند و هدایایی از طرف بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزارت امورخارجه به آنان اهدا شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha