کد خبر 218980
۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲

در مراسم تجلیل و پاسداشت شهدای اقلیت صورت گرفت؛

وحدت ادیان در کشور، نشانه درایت رهبر انقلاب

وحدت ادیان در کشور، نشانه درایت رهبر انقلاب

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی ایران گفت: وحدت همه ادیان در ایران نشان دهنده درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی است و دفاع مقدس فرصتی مغتنم و محصول وحدت ملی است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ مراسم تجلیل و پاسداشت شهدای اقلیت همراه با نامگذاری و پلاک کوبی خیابان مزین به نام شهید جانی بت اوشانا امروز ۵ مهرماه در کلیسای حضرت یوسف برگزار شد.

شارلی انویه نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی ایران گفت: به روح تمامی شهدا، امام خمینی (ره) و حاج قاسم سلیمانی درود می‌فرستیم. امروز در این مراسم وحدت واقعی میان اقوام و مذاهب ایرانی را به رخ جهانیان کشیدیم. بر خود وظیفه میدانیم هفته دفاع مقدس را گرامی بداریم. این هفته نشان‌دهنده عشق مردم ایران، اعم از مسیحی و مسلمان به مردم کشورشان است. شهدا نشان دادند سالها جنگیده و خون می دهند اما یک وجب از خاک مقدس خود را به بیگانه نمیدهند. هفته دفاع مقدس نشان جانفشانی در پای پرچم مقدس ایران و پای منویات رهبر گرامی بوده و خواهد بود.

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی ایران گفت: شهدای دفاع مقدس نمونه بارز شجاعت و مردانگی هستند. آنها به دیگران درس آزادگی دادند تا ارزشهای کشور خدشه دار نشود. اگر ما بخواهیم عشق خود را به این عزیزان نشان دهیم باید پای ارزش‌های کشورمان بمانیم و این بزرگترین کاری است که می توانیم انجام دهیم.

وی گفت: شهیدان بدانند که همیشه رشادت‌های آنان در قلب ما باقی خواهد ماند. آنها انسانهای وارسته ای هستند که بر اساس ایمان، صداقت و متعهد بودن به خاک کشور از هیچ تلاشی فروگذار نکردند و جان خود را تقدیم میهن کردند. به همین دلیل خون شهید همیشه زنده ماند و هیچ وقت خشک نشد و نگذاشت ما از مسیر درست منحرف شویم و ما را به گلستان جمهوری اسلامی ایران هدایت کرد.

شارلی انویه اظهار کرد: امروز وظیفه تعهد و پاسداری از نظام به صورت داوطلبانه را داریم؛ چراکه این شهیدان به صورت داوطلبانه در سنگرهای انقلاب، دفاع مقدس و در مبارزه با داعش که رفتارهای دَد منشانه داشت، جنگیدند و امروز نوبت ما جهت ادای دِین می باشد. دِینی که به خانواده این شهدا داریم.

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی ایران گفت: معاندین نظام امروز با نقشه های فریبکارانه خود می خواهند با موضوعاتی که ریشه ندارند به کشور ضربه بزنند؛ اما به لطف پروردگار با شکست مواجه خواهند شد. وحدت همه ادیان راه مبارزه با آنان است؛ چرا که جامعه ایرانی معتقد به خدا و ولایت است و با درایت و هوشمندی رهبر انقلاب به جایی نمی‌رسند. با نگاهی به تاریخ می شود این موضوع را جستجو کرد. ملتی که در برابر استکبار مقاومت کرد و تبلوری عینی در عصر جدید و حافظه تاریخی به ثبت رسانده است. حضور ایرانیان در ۸ سال دفاع مقدس صحنه های زیبایی از همدلی‌ و وحدت ملی را به نمایش گذاشت.

وی اظهار کرد: یکی از اصول مهمی که در همه ادیان وجود دارد، وحدت است. وحدت همه ادیان در ایران نشان درایت و هدایت هوشمندانه رهبر معظم انقلاب است و دفاع مقدس، فرصتی مغتنم و محصول وحدت ملی است. امیدواریم در جامعه آشوری بتوانیم پاسخگوی محبت‌های بینظیر شما باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha