کد خبر 158401
۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰

محمدی تصریح کرد؛

توجه به آموزش شهروندی و پیشگیری در بودجه سازمان آتش نشانی

توجه به آموزش شهروندی و پیشگیری در بودجه سازمان آتش نشانی

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای آتش‌نشان بر ضرورت تعامل دستگاه‌ها برای ایجاد فضای امن در شهر تاکید کرد و گفت: رویکرد ما در بودجه سال 1402 آموزش و پیشگیری است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، قدرت الله محمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که ظهر امروز 27 دی ماه برگزار شد اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم پاسداشت شهدای آتش نشان باشیم و بتوانیم فضایی را ایجاد کنیم تا حادثه ای برای کارکنان و شهروندان رخ ندهد.

وی افزود: همه سازمان ها و ارگان های مرتبط باید دست به دست هم دهند تا فضایی ایمن را برای شهروندان ایجاد کنیم؛ رویکرد ما آموزش و پیشگیری است و نباید بگذاریم حادثه ای مثل پلاسکو رخ دهد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: ردیف بودجه اختصاصی هم برای آموزش شهروندی و هم برای پیشگیری در بودجه 1402 دیده شده. همه بخش های کشور از موضوع ایمنی غافل شده‌اند و ما در بحث آموزش اقداماتی را انجام داده‌ایم.

محمدی بیان کرد: در کدام دانشگاه رشته مهندسی حریق و حریق تدریس می‌شود؟ وقتی جمعیت 9 میلیونی در تهران داریم، باید این رشته مهندسی وجود داشته باشد که متاسفانه دانشگاه ها ورود نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه ما کسری بسیار زیادی آتش نشان در کشور داریم افزود: نیروهای آموزش دیده در دانشگاه بسیار مفید خواهد بود که متاسفانه امروز در دانشگاه ها این موضوع کم رنگ است. مراکز بهداشتی، مدارس، مراکز آموزشی، مراکز تجاری و… از جمله مراکزی هستند که مورد توجه ویژه ما هستند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: ما ارتباط رادیویی زیر زمین با روی زمین نداشتیم که در حال حاضر این کار را انجام داده‌ایم و به زودی ارتباط رادیویی کل شبکه با روی زمین برقرار می‌شود.

محمدی با بیان اینکه نزدیک به 7 هزار نفر از مهندسان سازمان نظام مهندسی را آموزش داده ایم گفت: در بخش تجهیزات آتش نشانی همین هفته نزدیک به 400 میلیارد مناقصه برای خرید تجهیزات آتش نشانی داشتیم. تا پایان سال 2 ایستگاه جدید به ایستگاه های ما اضافه می‌شود و به دنبال ارتقا ایمنی در تهران هستیم.

وی افزود: بانوان آتش نشان ما اسفند ماه در ایستگاه 77 وارد کار عملیاتی می‌شوند و اگر از این 16 نفر بازخورد خوبی بگیریم، جذب بیشتری نیز خواهیم داشت.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: در نظام مهندسی کمیته ایمنی را تشکیل داده ایم. در ساختمان هایی که الان ساخته می‌شود مشکل خاصی نداریم و اگر موردی وجود داشته باشد، پایان کار باید رفع کنند.

محمدی بیان کرد: ایمن سازی ساختمان نارایمنی در خیابان جمهوری در حال ایمن سازی است، پاساژ علا‌الدین نیز در در دستور کار است و 80 درصد آن ایمن سازی شده و پرسنل آن‌ نیز آموزش دیده اند.

وی افزود: 18 مورد آتش نشانان مشکل داشتند؛ کسری نیرو باعث شده تا آتش نشانان فشار زیادی را تحمل کنند و ما مجوز جذب را گرفتیم و تا سال 1410 هر سال 200 نفر به کادر پرسنل ما اضافه خواهد شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: در زمینه حقوق 10 درصد به حقوق آتش نشانان اضافه شده بود، اما افزایش حقوق بین 30 تا 50 درصدی را داشتیم و رضایمندی کسب شده است.

محمدی بیان کرد: ما قرارگاهی تشکیل داده ایم و برای فاز اول 2 هزار واحد مسکن ساخته خواهد شد و این پروژه در مرحله صدور پروانه است.

وی افزود: شغل آتش نشانی بیشترین سختی را دارد، اما آتش نشان های تهرانی 25 ساله بازنشسته می‌شوند و به دنبال رفع این مشکل هستیم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: چند ماه پیش موضوع شهدای پلاسکو به تصویب رسید و حقوق آن‌ها توسط بنیاد شهید پرداخت شد.

 

برچسب‌ها