کد خبر 248337
۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۵

«میراث مرتضی» برگزار شد/ آوینی فرهنگ ایثار و شهادت را در قله معرفی کرد

«میراث مرتضی» برگزار شد/ آوینی فرهنگ ایثار و شهادت را در قله معرفی کرد

آئین سی‌ویکمین سالروز شهادت سیدمرتضی آوینی با عنوان «میراث مرتضی» برگزار شد. 

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات، آئین سی‌ویکمین سالروز شهادت سید مرتضی آوینی با نام «میراث مرتضی»؛ همزمان با اکران اولین فیلم وی، عصر امروز در تالار وحدت با حضور سردار علی مقواساز سرپرست بنیاد فرهنگی روایت فتح، سردار علیرضا افشار رئیس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد. 

سردار علیرضا افشار عضو هسته اولیه جهاد سازندگی و رئیس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه عالی دفاع ملی در این آئین گفت: پیروزی ملت ایران و این حماسه بزرگ را تبریک میگویم. شهید آوینی روی هنر متعهد بسیار تاکید داشت، هنری که تعهد به انسانیت و حقیقت دارد و شهید آوینی پرچمدار این عرصه بود، ایشان در زمانی که تشخیص حقیقت سخت بود کار میکرد. 

وی ادامه داد: شهید آوینی تحت تاثیر اندیشه امام راحل متحول شد و این تحول در او شخصیتی ساخت که در نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت موثر شد و توانست فرهنگ ایثار را در قله خود معرفی کند. او بسیار صاحبنظر بود و سینمای تجاری را محکوم میکرد و با وجود فشارهای سنگینی که اطرافش بود متعهد بود؛ به همین دلیل ایشان بسیار مظلوم بود. و تا حدی به دلیل فاصله او با فرایند اجرایی دستگاه های آن موقع ممنوع التصویر شد.

مسئول وقت جهاد سازندگی افزود: به شهید آوینی در ادامه فعالیتش پس از جنگ، گفتم شما رسالت روایت فتح تان تازه شروع شده است. فیلم او در کشور تحول ایجاد میکرد. خان گزیده ها روایت زجر رعیت‌ها است و در نهایت به وضعیت رسیدگی به اراضی منجر شد. 

وی اضافه کرد: شهید آوینی صاحب سبک در مستندسازی بود و من به ایشان گفتم فیلم و سریال بسازید و ایشان در این زمینه مشغول شد اما به شهادت رسید. امروز در آثار باید پیامی را به جامعه منتقل کنیم.

افشار همچنین گفت: در زمان جنگ شهید آوینی صحنه‌های بسیار دردناکی ثبت کرد اما نریشنی که ایشان روی آثار می‌گذاشت تحمل تماشای آن درد و رنج را آسان میکرد. و در این دوره بیش از هر زمان دیگری به این نوع فیلمها و مستندها نیاز داریم. امیدواریم روایت فتح جبهه مقاومت در منطقه باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha