کد خبر 246089
۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۸

سپاهان در سال ۱۴۰۲؛ عجیب‌ترین سال فوتبالی طلایی پوشان

سپاهان در سال ۱۴۰۲؛ عجیب‌ترین سال فوتبالی طلایی پوشان

سپاهان در سال ۱۴۰۲ انواع و اقسام اتفاقات عجیب و غریب و دور از انتظار را تجربه کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ تیم فوتبال سپاهان که در سالیان اخیر توانسته خودش را به عنوان قطب سوم فوتبال ایران جا بیاندازد، با وجود داشتن شرایط و امکانات خوب در سال‌های اخیر دستش از قهرمانی کوتاه مانده و بعد از لیگ چهاردهم و قهرمانی عجیب با حسین فرکی دیگر رنگ جام ندید. آنها در سال ۱۴۰۲ هم در کورس رقابت با سرخابی‌ها بودند ولی نه جامی بردند و نه در آستانه فتح جام هستند و کارشان در لیگ بسیار دشوار است. به این بهانه وضعیت طلایی پوشان را در سالی که گذشت بررسی کردیم. 

ارتش طلایی بدون طلا

تیم فوتبال سپاهان سال ۱۴۰۲ را پر فراز و نشیب پشت سر گذاشت، زردپوشان اصفهانی با اینکه در بخش کادر فنی با ثبات بودند اما در مدیریت این باشگاه تاکنون دو مدیرعامل را به خود دیده است و هنوز مدیر جدیدی برای سپاهان انتخاب و معرفی نشده است تا این باشگاه یکی از بی ثبات ترین فصل‌های خود را پشت سر بگذارد.

سپاهان که با پرسپولیس برای رسیدن به عنوان قهرمانی در لیگ بیست و دوم مبارزه داشت، چند نتیجه ضعیف کسب کرد تا در هفته‌های پایانی صدر جدول از چنگ سپاهان خارج شود و همین موضوع باعث شد تا با توجه به پیروزی‌های شاگردان یحیی گل محمدی در پرسپولیس در دیدارهای باقی مانده، سرخ‌ها بار دیگر عنوان قهرمانی در لیگ برتر را از آن خود کنند و حسرت قهرمانی برای سپاهانی‌ها باقی ماند.

عزم جزم برای جبران مافات

با اتمام فصل بیست و دوم، مدیران سپاهان برای تقویت تیم خود دست به خرید بازیکنان گران قیمتی از جمله رضا اسدی، کاوه رضایی، احسان پهلوان، عیسی آل کثیر کردند تا با توجه به قانون سقف بودجه برای باشگاه‌ها، چند تن از این بازیکنان چند هفته‌ای نتوانند به دلیل عدم ثبت قرارداد خود برای این تیم به میدان بروند.

شوک اول از سوی کمیته انضباطی

پس از ۴ پیروزی متوالی در فصل بیست و سوم، سازمان لیگ طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به دلیل عدم رعایت سقف بودجه، ۴ امتیاز از این تیم کسر می‌شود تا نخستین شوک منفی به مورایس و شاگردانش وارد شود.

شوک دوم در لیگ قهرمانان آسیا

دومین شوک به سپاهان در بازی با الاتحاد رقم خورد. پس از بر طرف شدن موانع و اجازه برگزاری دیدارهای نمایندگان ایران و عربستان سعودی در کشورهای همدیگر، تیم سپاهان که با الاتحاد در یک گروه قرار داشت باید در دومین تجربه آسیایی خود از این تیم در تاریخ ۱۰ مهر ۱۴۰۲ میزبانی می‌کرد که این بازی به دلیل آنچه که عربستانی‌ها خلاف موازین برگزاری بازی خوانند برگزار نشد و با تصمیم کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا AFC این بازی با نتیجه ۳ بر صفر به سود نماینده عربستان اعلام شد تا دومین شوک به هواداران و بازیکنان سپاهان وارد شود.

رکورد ویژه شاگردان مورایس

تیم سپاهان که با حکم کنفدراسیون فوتبال آسیا از میزبانی در ورزشگاه نقش جهان محکوم شده بود، در چهارمین دیدار گروهی خود ۱۵ آبان به مصاف آلمالیق رفت و توانست با نتیجه دور از انتظار ۹ بر صفر نماینده ازبکستان را شکست دهد تا پُر گل ترین بازی تاریخ لیگ قهرمانان آسیا در مرحله گورهی رقم بخورد.

جبران مافات در ال‌کلاسیکو

پیروزی یک بر صفر برابر پرسپولیس در ورزشگاه نقش جهان دومین خوشحالی متوالی را برای هواداران سپاهان به ارمغان آورد تا بیش از گذشته خود را به کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر نزدیک ببینند. روند پیروزهای متوالی سپاهان در دیدار با استقلال خوزستان در لیگ برتر و نیروی هوایی عراق در لیگ قهرمانان آسیا ادامه داشت تا اینکه آنها ۱۳ آذر در جده عربستان به مصاف الاتحاد رفتند و این بازی را با نتیجه دو بر یک به میزبان خود واگذار کردند که شاگردان مورایس در دو بازی رفت و برگشت برابر این تیم بازنده از زمین خارج شوند.

ساکت در سکوت رفت

۱۶ آذر ۱۴۰۲ و پس از ۳ روز از شکست سپاهان برابر الاتحاد، محمدرضا ساکت مدیر محبوب هواداران و اعضای باشگاه سپاهان به دلیل عدم قانون به کارگیری از افراد بازنشسته از سمت خود کناره گیری کرد تا مدیری که توانسته بود بازیکنان با کیفیتی را برای سپاهان در این فصل جذب کند خیلی زود از جمع آنها جدا شود و سومین شوک به هواداران این تیم وارد شد. با جدایی ساکت، منوچهر نیکفر که سابق بر این در سال‌های گذشته مدیریت در باشگاه سپاهان را تجربه کرده بود بار دیگر به صندلی مدیریت این باشگاه تکیه بزند.

وداع زودهنگام با نیکفر

تیم سپاهان این بار و در ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ در حالی برابر پیکان قرار گرفت که ۴ دیدار گذشته خود در لیگ برتر را با شکست پشت سر گذاشته بود و هواداران این تیم انتظار پیروزی از تیم خود برابر پیکان داشتند اما بر خلاف میل آنها، این بازی با اشتباهاتی که از سوی خط دفاع و دروازه آنها رخ داد، با نتیجه ۳ بر دو به سود شاگردان غلامرضا عنایتی به پایان رسید تا علاوه بر کسب دومین پیروزی این تیم در لیگ برتر، سپاهان متحمل پنجمین شکست متوالی خود شود. در پایان این بازی، منوچهر نیکفر که پس از استعفای ساکت مدیریت این باشگاه را عهده دار شده بود به دلیل عدم نتیجه گیری و انتقادهایی که از او بابت فعالیت در نقل و انتقالات نیم فصل و جذب تنها علی اصغر اعرابی و عیسی عباس شده بود، می‌شد از سمت خود کناره گیری کرد تا سپاهان در یک فصل ۳ مدیرعامل را تجربه کرده باشد.

در زمان مدیریت نیکفر، احسان پهلوان و عیسی آل کثیر به همراه محمد قربانی از این تیم جدا شدند که از بابت جدایی این نفرات هم انتقادهایی به مدیر باسابقه باشگاه سپاهان می‌شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha