کد خبر 246055
۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۴

زلفی‌گل خبر داد:

پیگیری اولویت‌های پنج‌گانه وزارت علوم در سال ۱۴۰۳/ ارائه تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای خلق ثروت از دانش

پیگیری اولویت‌های پنج‌گانه وزارت علوم در سال ۱۴۰۳/ ارائه تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای خلق ثروت از دانش

وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری گفت: برنامه مهم وزارت علوم در سال ۱۴۰۳ دنبال کردن اولویت‌های پنج‌گانه آموزش عالی است.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری با بیان اینکه وزارت علوم در سال ۱۴۰۳ اولویت‌های پنج گانه را دنبال می‌کند، گفت: ما ۵ اولویت در ابتدای کار مطرح کردیم که مرجعیت و دیپلماسی علمی، فن‌آوری و نوآوری؛ آموزش، پژوهش و برونداد هدفمند؛ نوآوری فرهنگی و فرهنگ نوآوری؛ شاگرد، فن‌آوری و نوآور پروری؛ تولید خدمت، ثروت و سرمایه از دانش پنج اولویت اصلی وزارت علوم است.

وی با اشاره به اینکه برنامه مهم ما برای سال ۱۴۰۳ ادامه و پبگیری این اولویت‌ها است، ادامه داد: سال ۱۴۰۲ در اجرای تمام این اولویت‌ها موفق بودیم و برای امسال هم برنامه‌هایی داریم.

وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری اظهار کرد: در مرجعیت علمی تا قبل از دولت مردمی سیزدهم ۱۰۱ مجله تحت نمایه بین‌المللی بود و توسط پایگاه‌های بین‌المللی نمایه می‌شد اما در این مدت به لطف خداوند بزرگ با برنامه‌ریزی که کردیم حدود ۶۰ مجله جدید اضافه شده و تلاش‌مان این است که تا پایان دولت سیزدهم تقریبا به دو برابر برسانیم.

وی اضافه کرد: در بحث آموزش، پژوهش و برونداد هدفمند هم سعی کردیم که پذیرش دانشجوی استاد محور که براساس نیازهای ثبت شده در سامانه نظام ایده‌ها و نیازهاست کارها را انجام دهیم.

زلفی‌گل با تاکید بر اینکه در بحث شاگرد، فن‌آور و نوآور پروری هم دستیار فناوری، امریه فن‌آوری، تور فن‌آوری و پسادکترای فن‌آوری را تعریف کردیم، یادآور شد: در زمینه فن‌آوری فرهنگی هم جشنواره رویش را برگزار کردیم و تلاش می‌کنیم دانشجویان با خانه‌های خلاق و شتاب دهنده‌ها آشنا شوند.

وی در ادامه عنوان کرد: در زمینه خلق ثروت از دانش سعی کردیم تسهیلاتی را به شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد بدهیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری همچنین گفت: در بحث دیپلماسی فن‌آوری هم فعالیت‌مان را بیشتر کردیم که پارک‌های علم و فن‌آوری ما بتوانند با کشورهای همسایه کار کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha