کد خبر 245992
۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷

رقابتهای پرهیجان مقدماتی به پایان رسید؛

صعود لهستان، گرجستان، اوکراین و حذف ولز/ ۲۴ تیم یورو ۲۰۲۴ مشخص شد

صعود لهستان، گرجستان، اوکراین و حذف ولز/ ۲۴ تیم یورو ۲۰۲۴ مشخص شد

تیم‌های لهستان، گرجستان و اوکراین با برتری مقابل حریفان خود، به‌عنوان سه تیم پایانی به یورو ۲۰۲۴ صعود کردند تا چهره تیم‌های حاضر در این رقابتها مشخص شود.

به گزارش گروه ورزشی حیات، مرحله مقدماتی یورو ۲۰۲۴ سه‌شنبه شب با برگزاری ۳ دیدار به پایان رسید و تیم‌های لهستان، گرجستان، اوکراین با برتری مقابل حریفان، جواز حضور در مرحله نهایی این رقابتها که از ۲۵ خردادماه سال‌جاری به میزبانی آلمان برگزار می‌شود را کسب کردند.

در جذاب‌ترین دیدارهای برگزار شده، دو تیم لهستان و ولز برابر هم صف‌آرایی کردند که این بازی در پایان وقت‌های قانونی و اضافه برنده‌ای نداشت اما در نهایت تیم لهستان با برتری ۵ بر ۴ در ضربات پنالتی جواز حضور در یورو ۲۰۲۴ را بدست آورد تا ستاره بزرگی به نام رابرت لواندوفسکی، فرصت حضور در این جام را از دست ندهد.

اوکراین هم در ورزشگاه خانگی شکست یک بر صفر مقابل ایسلند را با برتری ۲ بر یک عوض کرد تا دیگر تیم صعود کننده به این رقابتها لقب بگیرد. در این بازی ابتدا ایسلند با گل دقیقه ۳۰  آلبرت گودموندسون از میزبان خود پیش افتاد اما در ادامه  ویکتور ساگانکف (۵۴) و  میخایلو مودریک (۸۴) برای اوکراین گلزنی کردند تا این تیم فاتح چنین رقابت حساسی لقب بگیرد.

در دیگر بازی این مرحله، دو تیم گرجستان و یونان هم در  پایان وقت‌های قانونی و اضافه به تساوی بدون گل رضایت دادند اما در ضربات پنالتی، گرجستان با نتیجه ۴ بر ۲ به پیروزی دست یافت تا صعودی رویایی به یورو ۲۰۲۴ داشته باشد.

صعود لهستان، گرجستان، اوکراین و حذف ولز/ ۲۴ تیم یورو ۲۰۲۴ مشخص شد

با برگزاری این سه دیدار از مرحله پلی آف جام ملت‌های اروپا، اکنون وضعیت تمامی گروه‌های یورو ۲۰۲۴ مشخص شده و در فاصله ۷۹ روز تا آغاز مسابقات، ۲۴ تیم حاضر در این تورنمنت خودشان را برای این مسابقات آماده خواهند کرد.

گروه‌های یورو ۲۰۲۴ به شرح زیر است:
گروه A: آلمان، اسکاتلند، مجارستان و سوئیس
گروه B: اسپانیا، کرواسی، ایتالیا و آلبانی
گروه C: اسلوونی، دانمارک، صربستان و انگلیس
گروه D: لهستان، هلند، اتریش و فرانسه
گروه E: بلژیک، اسلواکی، رومانی و اوکراین
گروه F: ترکیه، گرجستان، پرتغال و جمهوری چک

این تورنمنت در آلمان برگزار می‌شود و آلیانز آرنا، ورزشگاه خانگی بایرن مونیخ، جمعه ۲۵ خرداد میزبان بازی افتتاحیه است. در این بازی آلمان با اسکاتلند بازی خواهد کرد.

مسابقات یورو ۲۰۲۴ یک ماه ادامه خواهد داشت و فینال آن روز ۲۵ تیر ماه در ورزشگاه المپیک برلین برگزار می‌شود.

این نخستین میزبانی آلمان بعد از اتحاد است و پیش از این آلمان غربی در سال ۱۹۸۸ میزبان جام ملت‌های اروپا بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha