کد خبر 245296
۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۵

در گفتگو با «حیات» عنوان شد:

تقویت رشد اقتصادی، کاهش تورم و نابرابری اجتماعی مهمترین اولویت‌های مجلس دوازدهم + فیلم

تقویت رشد اقتصادی، کاهش تورم و نابرابری اجتماعی مهمترین اولویت‌های مجلس دوازدهم + فیلم

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و منتخب مردم فیروزآباد در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای به بیان نقاط ضعف و قوت مجلس فعلی و و اولویت‌ها و مسائل پیش رو مجلس آینده پرداخت.

سیدشمس‌الدین حسینی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس و منتخب مردم تنکابن و رامسر در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات، در درباره عملکرد مجلس یازدهم و اولویت‌ها و برنامه‌های مجلس آینده گفت: پیش‌بینی‌های اولیه درباره مجلس دوازدهم این است که رقابت‌های درون‌گروهی بیشتری داشته باشد. از این‌رو، ضمن اینکه می‌بایست به طورکلی به رقابت ارج نهاد؛ اما باید به این نکته هم توجدا داشت که رقابت نباید جایگزین کارآمدی بشود و بلکه باید آن ‌را تقویت کند.

وی افزود: من فکر می‌کنم که باتوجه به شرایط حاکم بر اقتصاد کشور مجلس دوازدهم باید خیلی زود مستقر بشود و با استقرار به موقع و با اجرای قوانین مصوب قبلی و نظارت بر کاستی‌ها و در صورت نیاز تصویب قوانین جدید امور کشور را به پیش ببرد.

منتخب مردم تنکابن و رامسر در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دررابطه با اولویت‌های اقتصادی مجلس آینده گفت: من فکر می‌کنم که اولویت پیش‌روی مجلس آینده تغییری نکرده است. تقویت رشد اقتصادی از طریق افزایش سرمایه‌گذاری و به تبع آن بهبود اشتغال، و البته توجه به طبقات آسیب‌پذیر که رفاه اجتماعی آن‌ها به وسیله افزایش تورم و نابرابری کاهش یافته می‌بایست از اولویت‌های مجلس آینده باشد.

حسینی در پایان اضافه کرد: توصیه مشخص من برای ‌کمیسیون‌های تخصصی مجلس آینده این است که کمیسسیون‌های تخصصی به بررسی قوانینی که در ادوار قبلی -به ویژه دوره یازدهم- مصوب شده اما به اجرا درنیامده‌اند اهتمام ورزند و بر اجرای آن‌ها نظارت کنند.



 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha