کد خبر 254287
۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۳

در گفتگو با «حیات» مطرح شد:

تحول در نظامات مدیریتی، تقنینی و نظارتی مجلس یک ضرورت اجتناب ناپذیر است + فیلم

تحول در نظامات مدیریتی، تقنینی و نظارتی مجلس یک ضرورت اجتناب ناپذیر است + فیلم

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم با تاکید بر نیاز به آسیب‌شناسی ضعف‌های مجلس یازدهم، به تشریح مهم‌ترین اولویت‌ها و مسائل پیش‌روی مجلس دوازدهم پرداخت. 

احمد راستینه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم و منتخب مردم شهرکرد در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات، در رابطه با اولویت‌ها و برنامه‌های خود برای مجلس دوازدهم گفت: «تحول در نظام مدیریتی مجلس» از نظر بنده برای مجلس دوازدهم یک ضرورت است. مجلس دوازدهم باید منسجم‌تر از مجلس یازدهم و با روحیه تحول‌خواهانه برای حل مشکلات مردم به صحنه بیاید.

وی با تاکید بر اینکه تحول در نظامات تقنینی و نظارتی مجلس یک ضرورت اجتناب ناپذیر است، افزود: ما نیازمند یک ساختار هوشمند و هدفمند در نظام نظارتی مجلس هستیم تا هزینه‌هایی که امروز به خاطر عدم اجرای قانون بر ملت تحمیل می‌شود تکرار نشود و دستگاه‌هایی اجرایی نتوانند از اجرای قانون طفره بروند.

منتخب مردم شهرکرد در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، درباره مباحثی که باید در مجلس آینده در اولویت بررسی قرار بگیرد، یادآور شد: تدوین یک بسته جامع و هوشمند برای افزایش برابری قدرت خرید مردم، حفظ ارزش پول ملی، هدایت سرمایه‌ها به سمت بازارهای مولد، کاهش مالیات بر تولید، تعیین تکلیف شرکت‌های خصولتی و عبور از برنامه‌های رانتی در آن‌ها، هدفمندسازی یارانه‌های پنهان و آشکار و جهت‌دهی آن‌ها به سمت بازارهای مولد، تعیین تکلیف تسهیلات تکلیفی دولت و هدایت آن‌ها به سمت اشتغال پایدار و جلوگیری از هدر رفتن تسهیلات دولتی در بحث اشتغال خرد از مباحث مهم مجلس آینده هستند.

وی در ادامه تاکید کرد: بنده معتقدم باید نظام مدیریتی مجلس متحول بشود و این تحول نیازمند شاخصه‌هایی همچون؛ روحیه تحول‌خواهانه، شفافیت، صداقت، شهامت و جسارت در تصمیم‌گیری های حساس از ضروریات این تغییر است.

راستینه همچنین گفت: البته من معتقدم که مجلس دوازدهم ان‌شاالله با انسجام بیشتر و با بهره‌گیری از تجارب مجلس دوازدهم گام‌های بلندی برای حل مشکلات مردم برخواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha