کد خبر 252236
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۹

اولین نشست فراکسیون گام دوم انقلاب اسلامی در مجلس دوازدهم برگزار شد

اولین نشست فراکسیون گام دوم انقلاب اسلامی در مجلس دوازدهم برگزار شد

اولین نشست فراکسیون گام دوم مجلس دوازدهم صبح امروز (دوشنبه ۲۴ اردیبهشت) با حضور جمعی از نمایندگان منتخب در رده سنی ۳۰ تا ۴۹ سال در مجموعه فرهنگی شهدای سرچشمه برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار سیاسی حیات، اولین نشست فراکسیون گام دوم مجلس دوازدهم صبح امروز (دوشنبه ۲۴ اردیبهشت) با حضور جمعی از نمایندگان منتخب در رده سنی ۳۰ تا ۴۹ سال در مجموعه فرهنگی شهدای سرچشمه برگزار شد.

محسن زنگنه، رئیس فراکسیون گام دوم انقلاب اسلامی در ابتدای این نشست گفت: در دستگاه های اجرایی، ‌این ساختارها هستند که سبب تحول می‌شوند اما در مجلس این افراد هستند که تحول ایجاد می‌کنند. این واقعیت را در دوره‌های مختلف هم دیده‌ایم که یک نماینده به تنهایی می‌تواند اتفاقات بزرگی را در کشور رقم بزند.

وی افزود: در این بین تعارض منافع صنفی، جغرافیایی و سیاسی گاهی بر کار مجلس سایه می افکند که شاید کار را از مسیر خود خارج کند. اما اگر جمع هایی شکل بگیرد که مسیر را تغییر دهد، قطعا منشا خیر و موجب رخ دادن اتفاق های خوبی خواهد شد

زنگنه بیان کرد: در مجلس یازدهم از طریق همین فراکسیون ها و کمیسیون‌ها، به ویژه توسط نمایندگان جوان مجلس این هدف محقق شد چرا که نمایندگان جوان درگیر لابی ها و برخی سهم خواهی‌ها نبودند.

رئیس فراکسیون گام دوم انقلاب مجلس یازدهم تاکید کرد : هدف از تشکیل فراکسیون گام دوم، پرچمداری کارهای محتوایی و تقنینی در کنار فراکسیون‌های سیاسی و تخصصی در مجلس آینده است.

وی افزود: این فراکسیون در مجلس یازدهم در حوزه‌های مختلفی از جمله مسائل دانش‌بنیان، اصلاح ساختار بودجه، جهش مسکن، جوانی جمعیت و ... فعالیت‌های مثبتی انجام داده بود.

زنگنه گفت: در موضوع مالیات برعایدی سرمایه، قانون حمایت از زنان و خانواده، اصلاح ساختار بودجه، تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار و دیگر قوانین مصوب ردپای جوانان دیده می شود و تحول را در همین جمع ها باید جستجو کرد.

همچنین در این نشست پنل‌های تخصصی با ارائه سخنرانی توسط برخی از نمایندگان و کارشناسان با موضوعاتی همچون جوانی جمعیت، بهداشت و درمان، کارگران و بازنشستگان، بودجه حوزه فرهنگ و... جهت انتقال تجربه و ارتقای سطح دانش عمومی نمایندگان منتخب جدید مجلس برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha