کد خبر 252613
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۰

دهقان به «حیات» خبر داد؛

دریافت هرگونه وجه در مساله غرامت جنگی غیرقانونی است + فیلم

دریافت هرگونه وجه در مساله غرامت جنگی غیرقانونی است + فیلم

معاون حقوقی‌رئیس جمهور گفت: این روشی که برخی افراد در فضای مجازی رزمندگان را ترغیب می‌کنند که پول به آن‌ها دهند تا مسئله غرامت را پیگیری کنند، هیج مبنای قانونی و حقوقی ندارد.

محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور در گفتگو یا خبرنگار سیاسی حیات، در مورد افرادی که در فضای مجازی اقدام به دریافت پول از مردم می کنند تا برای دریافت غرامت جنگی اقامه دعوا کنند، اظهار کرد: هرگونه دریافت پول از مردم بابت غرامت جنگی غیرقانونی است.

وی اضافه کرد: یک بخشی از خساراتی که در جنگ به رزمندگان و ایثارگران ما وارد شده است، توسط شرکت‌هایی ایجاد شد که به نوعی در جنگ تحمیلی دخیل بودند.

معاون حقوقی رئیس جمهور افرود: در حال شناسایی شرکت‌های اروپایی که مواد شیمیایی، کالاهای غیرمتعارف یا تجهیزات نظامی غیرمتعارف در زمان جنگ تحمیلی به صدام می‌دادند، هستیم و اکنون در هلند و برخی از کشورهای اروپایی دیگر برای این مساله پرونده داریم تا اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: پرونده جانبازان شیمیایی یکی از این موارد بوده که به عنوان قسمت حقوقی دولت کمک می‌کنیم تا حل شود.

دهقان یادآور شد: حتما مردم و به ویژه رزمندگان ما بدانند،امکان اینکه گروهی بتواند علیه دولتی شکایت کند، وجود ندارد و چنین قاعده‌ای در عرصه بین‌المللی نداریم، بنابراین پول گرفتن برای اقامه دعوا در جهت دریافت غرامت جنگی وجاهت قانونی ندارد.

وی در این خصوص اینگونه توضیح داد: اگر کسانی غیر از این فکر می‌کنند بخش بین‌المللی ما آمادگی دارد که اگر کارشان مبنای قانونی داشته باشد، حتما به آن ها کمک کند. بنابراین خواهش می‌کنم در فضای مجازی از مردم پول جمع نکنند.

معاون حقوقی رئیس جمهور همچنین گفت: این روشی که برخی افراد در فضای مجازی رزمندگان را ترغیب می‌کنند که پول به آن‌ها دهند تا مساله غرامت را پیگیری کنند هیج مبنای قانونی و حقوقی ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha