کد خبر 227214
۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰

معاون حقوقی رئیس جمهور در گفتگو با «حیات»:

دولت در کنار جانبازان شیمیایی برای احقاق حق در دادگاه هلند است

دولت در کنار جانبازان شیمیایی برای احقاق حق در دادگاه هلند است

محمد دهقان، معاون حقوقی رییس جمهور گفت: دولت در کنار جانبازان شیمیایی برای احقاق حق در دادگاه هلند است.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات؛ محمد دهقان ادامه داد: جانبازان شیمیایی در این باره شکایت کردند و ما هم راهنمایی شان می کنیم و در کنار آنها برای پیگیری این کار هستیم. 

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: دو شکایت تاکنون مطرح شده است. در شکایت نخست، یک شرکت هلندی محکوم شده است و شکایت دیگری نیز در هلند جاری است که امیدواریم رای به نفع جانبازان ما صادر شود.

دهقان با بیان اینکه دادگاه هلند تمایل داشت که با صلح مساله ختم شود، ادامه داد: در این زمینه امکان صلح وجود نداشت. امیدواریم رای عادلانه ای علیه آن شرکتی که مواد شیمیایی به عراقی ها و بعثی ها فروخته، صادر شود.

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: یک سری مواد شیمیایی توسط آلمانی ها به صدام در طول جنگ داده شده است. این موارد در حال امکان سنجی است تا در نهایت علیه شرکت های آلمانی که به صدام، مواد شیمیایی و کالاهای جنگی غیرمتعارف فروخته اند، وارد دعوا شویم.

دهقان با اشاره به اینکه این دعوا دست ما نیست و ما تنها یک طرف کار هستیم، ادامه داد: این شکایت توسط جانبازان در حال پیگیری است. طرف دیگر نیز شرکتی است که ما با آن دعوا می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: نهایتا دادگاه هلند باید در این پرونده ها رای دهد. بعد از آن، انشالله باید شکایت ها در آلمان پیگیری شود و دادگاه آلمان باید رای بدهد.

دهقان گفت: دادگاه هلند فرصت ۶ هفته ای از ایران گرفته که امیدواریم ظرف این مدت دادگاه برگزار و رای آن صادر شود و پس از آن دادگاه آلمان هم برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha