کد خبر 252365
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۸

رییس اداره حفاظت محیط زیست زاوه خبر داد:

دستگیری ۲ شکارچی غیر مجاز در زاوه خراسان رضوی

دستگیری ۲ شکارچی غیر مجاز در زاوه خراسان رضوی

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان زاوه گفت: ۲ شکارچی غیرمجاز در ارتفاعات منطقه شکار ممنوع "کلیلاق" شهرستان زاوه بازداشت شدند.

به گزارش گروه استان‌های حیات، محمد مظلوم پناه رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان زاوه افزود: در پی گزارش مردمی مبنی بر حضور شکارچیان غیر مجاز در ارتفاعات منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان زاوه، ماموران یگان حفاظت محیط زیست زاوه با همکاری ماموران یگان حفاظت محیط زیست فریمان عازم محل یاد شده شدند.

وی ادامه داد: این ماموران پس از کمین، متوجه خروج یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ از داخل منطقه شده و خودرو مذکور را با سه سرنشین متوقف کردند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان زاوه گفت: پس از بازرسی خودرو یک قبضه سلاح کلاشینکف، ۲۶ تیر فشنگ و یک پوکه مربوطه، یک قبضه سلاح تک لول غیرمجاز، سه عدد فشنگ چارپاره غیرمجاز و ۲ عدد فشنگ ساچمه ای و یک دستگاه دوربین ۸×۳۰ کشف و ضبط شد.

مظلوم پناه افزود: طی هماهنگی با دادستان دادسرای عمومی و انقلاب زاوه شکارچیان غیر مجاز بازداشت و خودرو آنان به پارکینگ منتقل شد.

منطقه شکار ممنوع کلیلاق به وسعت ۴۱ هزار و ۷۳ هکتار در حوزه سه شهرستان فریمان، زاوه و تربت جام قرار دارد.

حضور گونه های ارزشمندی همچون قوچ و میش، کل و بز، پلنگ و نیز تراکم پوشش گیاهی از درختان کهنسال اورس، گواهی بر ظرفیتهای غنی منطقه است که محلی برای زیست ذخایر ارزشمند ژنتیکی و تنوع مطلوب زیستی به شمار می رود. این منطقه در فاصله ۲۵ کیلومتری شهرستان فریمان در استان خراسان رضوی واقع شده است.

کوه کلیلاق با ارتفاع ۲ هزار و ۹۴۲ متر از قله های مرتفع منطقه است و بلندترین نقطه منطقه شکار ممنوع کلیلاق به حساب می آید و در این منطقه درختچه های زیربار (زرک کوهی) به وفور قابل مشاهده است.

هم اکنون ۲۱ درصد مساحت معادل دو و نیم میلیون هکتاری استان خراسان رضوی که ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومتر مربع است در قالب ۴۲ منطقه، تحت پوشش حفاظتی محیط زیست است.

۸۰ گونه پستاندار، ۲۸۷ گونه پرنده، ۲ گونه دو زیست، ۶۸ گونه خزنده و ۲۴ گونه ماهی در خراسان رضوی زیست می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha