کد خبر 250774
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۱

معاون رئیس جمهور اعلام کرد:

رفع بیکاری جامعه ایثارگری با همکاری دولت سیزدهم/  کمبود زمین مشکل تامین مسکن در مازندران است 

رفع بیکاری جامعه ایثارگری با همکاری دولت سیزدهم/  کمبود زمین مشکل تامین مسکن در مازندران است 

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به همکاری دولت سیزدهم در رفع بیکاری خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران اشاره کرد و گفت: موضوع اشتغال خانواده‌های شهدا و ایثارگران در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات: سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی امروز پنجشنبه در جلسه شورای ترویج فرهنگ و ایثار شهادت در مازندران با ذکر این نکته که محدودیتی در تامین و پرداخت تسهیلات هفت میلیارد ریالی برای خرید و یا ساخت مسکن جانباران و ایثارگران وجود ندارد، گفت: اصلی‌ترین مشکل در تامین مسکن این جامعه در مازندران فقط کمبود زمین است. 
وی ادامه داد: مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان های استان مازندران باید در تامین زمین برای ساخت و خرید مسکن جانبازان و ایثارگران همکاری بیشتری داشته باشند.

وی با اظهار این که ۲۰ درصد بودجه دستگاه های اجرایی باید برای برنامه های فرهنگی هزینه شود و این تکلیف قانونی است افزود: بررسی ها نشان می دهد که دستگاه ها نسبت به این تکلیف قانونی بی توجهی می کنند.

معاون رئیس جمهور به همکاری دولت سیزدهم در رفع بیکاری خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران اشاره کرد و گفت: موضوع اشتغال خانواده‌های شهدا و ایثارگران در اولویت برنامه‌ها قرار دارد که با ۳۲ هزار مجوز استخدامی کسب شده برای سال جاری می‌توان زمینه اشتغال تمامی افراد واجد شرایط را ایجاد کرد. 

وی تصریح کرد: با همکاری هیات دولت، استخدام فرزاندان جانبازان بالای ۷۰ درصدی که حتی مدرک دیپلم هم ندارند حل و فصل شده است.

قاضی زاده هاشمی با توضیح این نکته که در حالی که طبق آمار ۲۴هزار نفر از فرزندان جانبازان وایثارگران بالای ۷۰ درصد کشور بیکار هستند، اما مجوز استخدام برای ۳۲ هزار نفر اخذ شد، گفت: بنابراین هیچ گونه عذر و بهانه ای در بیکاری این قشر از جامعه پذیرفتنی نیست.

وی با بیان این که از مجموعه ۴۵ هزارو ۹۱۱ ایثارگران مازندران پنج هزارو ۹۶۰ نفر از فرزندان جویای کار آنان ثبت نام کردند، گفت: ۸۶۹ نفر آنان از فرزندان جانبازان بالا ۷۰ درصد هستند که در حال آزمون استخدامی هستند.

معاون رئیس جمهور گفت:‌ اعتبار برای بعضی از طرح های عمرانی از جمله مجموعه توانبخشی جانبازان و ایثارگران مازندران کم است که در سفر دوم هیات دولت به این خطه باید توجه شود.

قاضی زاده هاشمی در پایان به  برگزاری ۱۴ کنگره ملی شهدای در کشور در سال جاری اشاره کرد و گفت:‌ انتظار داریم کتاب ها و فیلم های آموزشی مربوط به شهدا با کیفیت بیشتر ارائه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha