کد خبر 244536
۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹

قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه نشست هیات دولت:

امیدواریم سال آینده با اقدامات انجام شده، هیچ فرزند شهید و جانباز ۷۰ درصدی بیکار نماند + فیلم

امیدواریم سال آینده با اقدامات انجام شده، هیچ فرزند شهید و جانباز ۷۰ درصدی بیکار نماند + فیلم

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ابراز امیدواری کرد که سال آینده با اقدامات انجام شده، هیچ فرزند شهید و جانباز ۷۰ درصدی بیکار نماند.

دکتر سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در حاشیه نشست هیات دولت امروز چهارشنبه ۲۳ اسفندماه، در جمع خبرنگاران، درباره آخرین وضعیت اشتغال خانواده ایثار و شهادت گفت: در حال حاضر ۳۲ هزار نفر از فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰درصد با همت دولت، مجوز سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه شرایط اشتغالشان مشخص شده است. در حال حاضر دفترچه آزمون استخدامی منتشر شده و جهاد دانشگاهی در حال برگزاری آزمون‌ها است.

وی افزود: تا ۲۹ فروردین‌ماه تمامی فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصدی که شرایط استخدام داشته باشند؛ به استخدام دولت درخواهند آمد و قانونی که ۱۰ سال معطل مانده بود با حمایت و همت دولت به نتیجه رسید. امیدوارم سال آینده با اقدامات انجام شده،شاهد بیکاری هیچ فرزند شهید و جانباز ۷۰ درصدی نخواهیم بود.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین گفت: اقدام دوم و موثرتر نیز حمایت اشتغال از سایر عزیزان در قالب تسهیلات اشتغال خواهد بود؛ امیدواریم با این دو اقدام نرخ بیکاری خانواده ایثار و شهادت به نصف کاهش یابد. نرخ بیکاری این افراد ابتدای امسال ۱۵ درصد بود؛ در حال حاضر ۹/۰۸ درصد شده است و امیدواریم تا انتهای سال آینده به زیر ۵ درصد برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha