کد خبر 250096
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۶

سخنگوی وزارت آموزش ‌و پرورش مطرح کرد؛

ساخت بیش از ۶ هزار مدرسه در سال گذشته 

ساخت بیش از ۶ هزار مدرسه در سال گذشته 

سخنگوی وزارت آموزش ‌و پرورش گفت: در سال گذشته اتفاقات متفاوتی افتاد و حدود ۶۷۶۸ مدرسه ساختیم و به طور میانگین هر ۸ روز مدرسه ساخته می‌شد و امیدوارم این نهضت با سرعت در سال جاری نیز پیش برود. 

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی حیات، علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش ‌و پرورش در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که صبح امروز ۹ اسفند ماه برگزار شد اظهار کرد: رویکرد امروز دولت خدمتگزاری ‌و آرامش در بخش‌های مختلف کشور است. 

وی با بیان اینکه در آستانه هفته معلم و ما همچنان از آموزه‌های شهید مطهری بهره مند هستیم افزود: آموزش و پرورش با بیش از ۹۸۰ هزار پرسنل، کانون و اجتماع معلمان است و همچنان اعتماد عمومی به معلم و مدرسه سرمایه اجتماعی بزرگی برای ما است که باید آن را حفظ کنیم.

فرهادی بیان کرد: در هفته معلم، برخی معلمان به عنوان نمونه معرفی می‌شوند و امسال برای انتخاب معلم نمونه به سراغ آن‌ها رفته‌ایم و از اولیا و… نظرسنجی و ارزیابی چندگانه داشتیم.

سخنگوی وزارت آموزش ‌و پرورش گفت: معلمی شغلی است که استراحت و مرخصی ندارد و معلمان باید در هر صورت در مدارس حاضر باشند. در سال گذشته اتفاقات متفاوتی افتاد و حدود ۶۷۶۸ مدرسه ساختیم و به طور میانگین هر ۸ روز مدرسه ساخته می‌شد و امیدوارم ابن نهضت با سرعت در سال جاری نیز پیش برود. 

وی افزود: سال گذشته خیرین مدرسه ساز افزایش مشارکت ۳۰۰ درصدی داشتند و بعد از ۱۰ سال وقفه در توزیع شیر دانش آموزی، توزیع شیر دانش اموزی در مقطع ابتدایی آغاز شد و برای ۸ میلیون دانش اموز ۲۰۰ نوبت شیر در سال گذشته توزیع شده است.

 وی با بیان این که ۲هزار ۳۱۷  معلم به عنوان معلم نمونه معرفی شدند ادامه داد: از این تعداد حدود ۱۵۹ معلم در مقاطع مختلف تحصیلی حدود ۱۶۰ نفر در مراکز استانی و ۲۰۰ نفر در کیفیت بخشی(پرورشی،مشاوره، تربیت بدنی)،۲۰ معلم نمونه که از این  تعداد حدود ۱۵ نفر معلم مقاطع ابتدایی متوسطه اول و دوم و۵ نفر در کیفیت بخشی کاندیدای معلم نمونه شدندو در روز دوشنبه با مقام معظم ر هبری، رئیس جمهور  و روسای قوا سه گانه دیدار خواهند داشت.

فرهادی گفت: ما با انتخاب  معلم نمونه معلم منش، خلاقیت در حوزه آموزش، نوآوری ها را در معلمان تقویت کنیم و برای اولین بار در کانون های ارزیابی در مسیر ارزیابی معلم نمونه قرار گرفتند.  معلم نمونه یک نماد است و همه معلم ها نمونه هستند زیرا معلمی مرخصی ندارد و در هر صورت باید در کلاس درس حضور داشته باشند. معلم در سه ماه تابستان باید به طراحی برنامه و عناوین  بپردازد. 

فرهادی بیان کرد: ۹۰۰  هزار نفر از کارکنان آموزش و پرورش رتبه بندی شده است. ۱۸۵ هزار جذب معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان، تربیت دبیر  و آزمون استخدامی به بدنه آموزش و پرورش جذب می‌شوند. حدود ۳۲ هزار نفر هم در مقایسه با دوسال گذشته به بدنه آموزش و پروش جذب شده اند. در این میزان ردیف استخدامی از  مهر ماه ۱۴۰۳  حدود ۳ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی تحصیل خواهند کرد، 

وی عنوان کرد: در سال ۱۴۰۲ در حوزه املاک آموزش و پرورش حدود  ۶ هزار سند مالکیت صادر شده است که  اکثر صدور این اسناد در استان خراسان رضوی، کردستان و سیستان و بلوچستان بوده است. 
 
سخنگوی آموزش و پرورش گفت: در مهر ماه ۱۴۰۳ما به جای دغدغه کمبود معلم به دنبال افزایش کیفیت فعالیت های آموزشی ، پرورشی در مدارس باشیم.  حدود ۸۰ درصد مدارس ابتدایی ما تراکم جمعیتی در کلاس درس از ۲۴ نفر تا ۳۶ نفر دارند که ۴۷ درصد از کلاس های درس تراکم  جمعیتی زیر ۲۶ نفر، ۳۸ درصد از کلاس های درس تراکم جمعیتی ۲۶ تا ۳۶ نفر است.  کمتر از ۲ درصد کلاس ابتدایی ما در تراکم ۴۰ نفر را دارند.

فرهادی گفت: تقریبا همه معلمان که در سامانه. مدارک خود را بارگزاری کردند، مشمول رتبه بندی شده اند و رتبه بندی برای دولت یک بار مالی دارد و این نشانگر توجه دولت به معیشت معلمان بوده است. در حوزه مسکن فرهنگیان تفاهم نامه‌ای با وزارت راه و شهرسازی  منعقد کردیم و بیش‌از یکصد هزار معلم در اولویت مسکن هستند. در ۱۸ استان زمین ساخت ۵۰ هزار واحد مسکن آماده شده است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha