کد خبر 233107
۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰

سخنگوی آموزش و پرورش خبر داد؛

باید برای استفاده دانش آموزان از شبکه اجتماعی قانون‌گذاری شود/ ۷۰ هزار معلم جذب می‌شوند

باید برای استفاده دانش آموزان از شبکه اجتماعی قانون‌گذاری شود/ ۷۰ هزار معلم جذب می‌شوند

سخنگوی آموزش و پرورش با اشاره به توزیع شیر در ۲۱ استان، گفت: برای شبکه اجتماعی باید قانون‌گذارایی کنیم تا دانش آموزان هم آسیب نبینند هم برای‌شان مفید باشد

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، علی فرهادی، سخنگوی آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش  سال سختی را آغاز کرد اما در پایان مهر جو آرام شد چرا که رتبه‌بندی معلمان به طور کامل انجام شد و به اعتراضات نیز رسیدگی شد.

وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش در تلاش است تا ناترازی نیروی انسانی رفع کرده و  به دولت بعد منتقل نکند، افزود: برای ۵ سال آینده از الان باید برنامه ریزی کنیم تا مشکلاتی همچون کمبود فضای مدرسه، کمبود معلم و... را نداشته باشیم. 

سخنگوی آموزش و پرورش ادامه داد: در سال ۱۴۰۷ تعداد دانش آموزان متوسطه دوره دوم ۳ میلیون ۵۴۵ هزار نفر خواهد بود، این در حالی است که در حال حاضر تعداد دانش آموزان متوسطه دوره دوم  ۲ میلیون ۹۰۰ نفر است و این تعداد نشان می‌دهد که باید برای ۱ میلیون ۷۰۰ نفر فضا آماده‌سازی کنیم و به فکر معلم باشیم.

وی اضافه کرد: ۵۰ درصد دانش آموزان متوسطه دوم در سال ۱۴۰۷ در فنی حرفه‌ای و کار و دانش تحصیل می‌کنند که پیش‌بینی می‌شود در مقایسه با حال  ۱۱ هزار نفر افزایش می‌یابد.

سخنگوی آموزش و پرورش در ادامه یادآور شد: هرسال باید قریب ۳۰ هزار نفر  در دانشگاه فرهنگیان جذب شوند همچنین  باید جذب دانشجو دبیر را در دانشگاه شهید رجایی نیز افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه دانشجو معلم تا پایان کار خود دانشجو می‌ماند و فقط مکان  توانمندسازی آن تغییر پیدا می‌کند، تاکید کرد: فرآیند رتبه بندی باعث می‌شود تا با معلمان همچون اساتید دانشگاه برخورد و همین امر باعث ارتقا آن‌ها ‌شود.

فرهادی با بیان اینکه رتبه‌بندی بر اساس تناسب کاری معلمان انجام می‌شود و مقام آن‌ها ارتقا می‌یابد، ادامه داد: کتاب‌های درسی باید بر اساس نیاز دانش آموزان تغییر کند.

وی با تاکید بر اینکه برای شبکه اجتماعی باید قانون‌گذارایی کنیم تا دانش آموزان هم آسیب نبینند هم برای‌شان مفید باشد، ادامه داد: معدل دانش آموزان در امتحانات دی و خرداد کاهش نیافته بلکه به دلیل نهایی شدن  آزمون دهم یازدهم و دوازدهم دانش آموزان عمیق‌تر مطالب درسی را می‌خوانند همچنین چون آزمون نهایی است معلمانی جز معلم دانش آموز سوال می‌دهند کمی سخت به نظر می‌رسد.

سخنگوی آموزش و پرورش در خصوص زیر ساخت‌های برگزاری آزمون تصریح کرد: ما برای برگزاری بهتر امتحانات برنامه‌یزی کرده‌ایم و با سازمان بودجه نیز برای جلوگیری از تقلب دانش آموزان رایزنی‌هایی کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه به زودی برای تمام مدارس اعم از استعدادهای درخشان، شبانه روزی و...  از طریق آزمون استخدامی معلم تربیت بدنی و پرورشی جذب می‌شوند، تصریح کرد: بیش از ۷۰ هزار نیروی جدید در آزمون‌های استخدامی وارد آموزش و پرورش می‌شوند. ضمن اینکه هر ۵ سال تعداد دانش آموزان را باید پایش کنیم تا با کمبود معلم مواجه نشویم.

فرهادی همچنین تاکید کرد: از اواخر آبان مصوبه توزیع شیر ابلاغ شد و در همین راستا توزیع شیر را در ۲۱ استان با الویت کم برخوردار شروع کرده‌ایم که ۶ استان ۷۰ درصد قرار داد بسته و ۳۰ درصد هنوز توزیع نشده، در ۴ استان قرار دادمحقق اما توزیع محقق نشده است.

وی در خصوص زیر ساخت‌های برگزاری آزمون اینگونه توضیح داد: در برنامه هفتم توسعه باید تمام زیرساخت‌های لازم را برای مرکز سنجش و ارزیابی آموزش و پرورش فراهم کنیم، این زیرساخت‌ها عبارتند از تصحیح اوراق، چاپ سوالات، فناوری ارسال لینک چاپ سوالات در لحظه و جلوگیری از تقلب که در این راستا با سازمان برنامه و بودجه هماهنگی شده تا اعتبار لازم برای تهیه زیرساخت‌های فناوری وزارت آموزش و پرورش برای امتحانات نهایی تامین شود.

سخنگوی آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا آموزش و پرورش از هوش مصنوعی در موارد مربوط به خود استفاده می‌کند یا خیر و اینکه یکی از مدیران استانی مدعی شده که از هوش مصنوعی برای تصحیح سوالات استفاده خواهد شد؟، گفت: یکی از اتفاقاتی که در آینده تکنولوژی بسیار نقش‌آفرینی می‌کند موضوع هوش مصنوعی است که ابزاری مفید خواهد بود، اما ما برای برگزاری امتحانات از بهترین و ایمن‌ترین ابزارها در حال حاضر استفاده می‌کنیم و اینکه بخواهیم از طریق هوش مصنوعی آزمون برگزار کنیم یا از طریق آن سوال طراحی شود، در دستور کار ما قرار ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha