کد خبر 249854
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۶

موذن‌زاده به «حیات» خبر داد؛

تصویب برگزاری دوره فیزیوتراپی از لیسانس به دکترای حرفه‌ای/ ۴۰۰ فارغ‌التحصیل دکترای تخصصی فیزیوتراپی داریم

تصویب برگزاری دوره فیزیوتراپی از لیسانس به دکترای حرفه‌ای/ ۴۰۰ فارغ‌التحصیل دکترای تخصصی فیزیوتراپی داریم

رئیس انجمن فیزیوتراپی کشور با بیان اینکه شورای گسترش در حال اعطای مجوز برای برگزاری دوره دکترای حرفه‌ای در ۱۷ دپارتمان علمی کشور است، از تصویب برگزاری دوره فیزیوتراپی از لیساس به دکترای حرفه‌ای خبر داد. 

علی موذن‌زاده رئیس انجمن فیزیوتراپی کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، اظهار کرد: دوره دکترای حرفه‌ای رشته فیزیوتراپی یک مقطع استاندارد و رایج این رشته است و از سال ۸۷ موافقت برگزاری این دوره اخذ و سال ۹۱ اولین آزمون دوره دکترای حرفه ای فیزیوتراپی در کشور برگزار شده است.

وی با بیان اینکه در شورای‌عالی آموزشی وزارت بهداشت برگزاری دوره فیزیوتراپی از لیساس به دکترای حرفه‌ای مصوب شده و مجوز برگزاری این دوره تا سه سال داده شده است، افزود: امیدواریم که پذیرش دانشجو در مقطع دکترای حرفه‌ای از طریق دفترچه‌های کنکور سراسری انجام شود.

رئیس انجمن فیزیوتراپی کشور ادامه داد: در حال حاضر در سطح کشور ۴۰۰ فارغ‌التحصیل دکترای تخصصی رشته فیزیوتراپی داریم. در مقطع دکترای حرفه‌ای نیز حدود ۸۰ فارغ‌التحصیل در کشور داریم. 

وی اضافه کرد: شورای گسترش در حال اعطای مجوز برای برگزاری دوره دکترای حرفه‌ای در ۱۷ دپارتمان علمی کشور است و امیدواریم این کار زودتر به سرانجام برسد. 

موذن‌زاده همچنین گفت: تجهیزات توانبخشی هایتک در داخل کشور تولید شده و این تجهیزات به کشورهای همجوار مانند ترکیه، عراق، امارات، تاجیکستان، کشورهای اروپایی و کانادا نیز صادر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha