کد خبر 224814
۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳

در مراسم سی و چهارمین کنگره سالیانه فیزیوتراپی ایران؛

تصویب برگزاری دوره های دکترای حرفه ای فیزیوتراپی / سهم مردم از پرداخت هزینه ها باید ۳۰ درصد باشد

تصویب برگزاری دوره های دکترای حرفه ای فیزیوتراپی / سهم مردم از پرداخت هزینه ها باید ۳۰ درصد باشد

 دبیر اول کمیسیون بهداشت مجلس گفت: بررسی ها نشان می دهد که ۶۷ درصد از توسعه کشورها مربوط به نیروی انسانی است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ محسنی بند پی دبیر اول کمیسیون بهداشت مجلس در مراسم سی و چهارمین کنگره سالیانه فیزیوتراپی ایران گفت: در حال حاضر ورود پزشکان خارجی به کشور را شاهد نبوده و اعزام بیماران به خارج از کشور انجام نمی شود.

به گفته وی نیازهای امروز حوزه سلامت متفاوت با گذشته است و مطالبات زیادی داریم. سیاست های ابلاغی درست، دقیق و با نگاه سلامت محور است و باید به طور جدی همه بند ها را اجرا کنیم.

وی بیان کرد:  بررسی ها نشان می دهد که ۶۷ درصد از توسعه کشورها مربوط به نیروی انسانی است. در چند سال گذشته گام های خوبی در زمینه توانبخشی و فیزیوتراپی برداشته شده و برگزاری دوره دکترای حرفه ای به تصویب رسیده است. 

محسنی بند پی ادامه داد: کالای سلامت ارزان ترین کالا در کشور می باشد که قابل دسترسی مردم است؛ پوشش بیمه خدمات درمانی موضوع مهمی است و پوشش بیمه پایه توانبخشی برای سالیان قبل است. 

دبیر اول کمیسیون بهداشت مجلس ادامه داد: سهم مردم از سلامت نباید بیشتر از ۳۰ درصد باشد اما مردم بیشتر از جیب هزینه می پردازند. در برخی از کشورها هزینه های سلامت بسیار بالا است؛ اما پرداختی مردم در این حوزه صفر است.  برنامه های ما بیشتر فرد محور است که معتقدم باید جامعه محور باشد. 

وی گفت: با توجه به پدیده  سالمندی و بیماری های مختلف نقش فیزیوتراپی بیشتر از گذشته برهمگان به اثبات رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha