کد خبر 249081
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۳

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خبر داد:

باد و باران در راه خراسان شمالی

باد و باران در راه خراسان شمالی

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: سامانه بارشی جدید در استان فعال که سبب وزش باد شدید و بارش باران خواهد شد که در این زمینه هشدار سطح نارنجی صادر شده است.

به گزارش گروه استان‌های حیات، مظاهر عظیم زاده رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی اظهار کرد: سامانه بارشی از ظهر روز سه شنبه در استان فعال می شود که سبب وزش باد لحظه ای نسبتا شدید، بارش باران و در برخی ساعات رگبار باران و رعد و برق می شود.

وی با بیان اینکه بارش تگرگ در نقاط مستعد پیش بینی شده است افزود: این سامانه در روز سه شنبه تا ظهر چهارشنبه بیشتر مناطق استان بویژه نیمه غربی و بخش هایی از شرق شامل شهرستان های مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم، بخش هایی از بجنورد و شیروان را در بر می گیرد.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی افزود: بیشترین فعالیت این سامانه بارشی در چهارشنبه بعدازظهر تا پنجشنبه در شرق، جنوب شرق و مرکز استان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه این سامانه بارشی تا روز پنجشنبه در استان فعال است اظهار کرد: با توجه به رگباری بودن بارش ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل ها محتمل است.

عظیم زاده افزود: مردم استان در مناطق مختلف کاهش محسوس دمای هوا به میزان هشت تا ۱۰ درجه سانتیگراد را در روزهای سه شنبه و چهارشنبه تجربه می کنند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha